لوگو چیست ؟
لوگوها تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از سه مورد هستند که نام و هدف یک کسب و کار را به زبان ساده نشان می دهند
یک لوگوی خوب نشان می دهد که یک شرکت چه کاری انجام می دهد و برند برای چه چیزی ارزش قائل است.
طراحی لوگو چیست؟
طراحی لوگو همه چیز در مورد ایجاد علامت تجاری بصری عالی برای یک شرکت است. بسته به نوع، یک لوگو معمولاً از یک نماد یا علامت تجاری و یک لوگوتایپ به همراه یک برچسب تشکیل شده است.
یک لوگو به چند دلیل مهم است :
- اولین تاثیر فوق العاده ای ایجاد می کند که مشتریان را به تعامل با برند شما دعوت می کند
- به شما در ایجاد هویت برند کمک می کند
- به شرکت شما نمادی می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
- شما را از رقبا متمایز می کند
- وفاداری به برند را تقویت می کند
معرفی انواع لوگو
اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می دهد. و از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید می بینند، می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اید. آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ در اینجا 7 نوع لوگو که باید در مورد آنها بدانید آورده شده است

لوگو به مخاطب اجازه می دهد تا کسب و کار شما و هدف آن را تشخیص دهد. ما می دانیم که تعداد زیادی لوگو برای انتخاب وجود دارد، اما کدام لوگو تایپ برای کسب و کار شما بهترین است؟ بدون شک، در اینجا ما محبوب ترین لوگوتایپ ها را به اشتراک می گذاریم و به شما کمک می کنیم بهترین لوگوتایپ را برای نشان دادن کسب و کار خود انتخاب کنید
1. لوگو تایپ :
این نوع لوگو بر حروف اول تمرکز نمی کند، بلکه بر نام کامل یک برند تمرکز دارد. بسیاری از برندهای بزرگ ایده این لوگوتایپ را پذیرفته اند، به عنوان مثال – کوکاکولا، پپسی، گوگل، فدکس، دیزنی و غیره.

چه زمانی لوگو تایپ را انتخاب کنیم؟
لوگو تایپ به خوبی با برندهایی که نام منحصر به فرد و جذابی دارند زیبا میشود. نام تجاری با تایپوگرافی یک هویت برند منحصر به فرد و متمایز ایجاد می کند.
2. لوگو تصویری
از محبوب ترین انواع لوگو هستند و توسط بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و غیره استفاده می شوند.

چه زمانی لوگو تصویری را انتخاب کنیم؟
انتخاب این نوع لوگو کاملاً انتخاب شماست، اما مطمئن شوید که تصویر را عاقلانه انتخاب کنید زیرا این نشان دهنده کسب و کار شما و برقراری ارتباط با مخاطبان شما است
3. لوگو انتزاعی
نوع خاصی از گرافیک، نماد یا نماد تصویری است.به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد، یک فرم هندسی انتزاعی برای نشان دادن کسب و کار است.برخی از بهترین نمونههای این نوع طراحیهای لوگو عبارتند از نایک سووش، گل آدیداس، دایره تقسیم شده پپسی و غیره.
چه زمانی لوگو انتزاعی را انتخاب کنیم؟
شما می توانید از هر شکل هندسی انتزاعی، مثلث، مربع، خطوط، برای نماد کسب و کار خود استفاده کنید. برای داشتن یک طراحی انتزاعی خوب و منحصر به فرد، مهم است که جهان را با چشمانی تازه بنگرید.
4. لوگو مسکات
این لوگوها رنگارنگ، کارتونی و تقریباً همیشه سرگرم کننده هستند، لوگوی مسکات راهی عالی برای ایجاد مفهوم برند خودتان است. اگر می خواهید چیزی منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود ایجاد کنید، آرم های مسکات بهترین گزینه هستند.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
چه زمانی لوگو مسکات را انتخاب کنیم؟
اگر کسب و کار شما خانواده ها یا بچه ها را هدف قرار می دهد، مسکات یک انتخاب عالی برای شما هستند. اگر صاحب یک کافه برای کودکان، مرکز بازی، یا برخی محصولات یا خدمات برای کودکان هستید، دنیای ابرقهرمانان و شخصیتهای افسانهای را ایجاد کنید
5. لوگو ترکیبی (آرم)
یک نشان یک فونت در داخل یک نماد یا نمادی مانند تاج، نشان و مهر است. این لوگوها به خودی خود منحصر به فرد هستند و سنتی و اخلاقی به نظر می رسند که می توانند تأثیر چشمگیری داشته باشند. آرم های نشان توسط بسیاری از مدارس، سازمان های دولتی و سازمان های دولتی استفاده می شود.
چه زمانی لوگو ترکیبی را انتخاب کنیم؟
نشان دهنده جدیت هستند و حس لوکس بودن را به تجارت و برند شما می دهند.
اما، این لوگوها به راحتی مقیاس پذیر نیستند و اگر خیلی کوچک باشند، جزئیات از بین خواهند رفت. نمادها برای مشاغلی که می خواهند حس سنت و بی زمانی را منتقل کنند عالی هستند.
لوگو از چه اجزایی تشکیل شده است؟
1- رنگ

رنگ ها بسیار فراتر از جذابیت های زیبایی شناختی هستند – آنها انتقال دهنده های اصلی پیام شما هستند. آنها به مخاطب شما می گویند که بازیگوش یا جدی، مبتکر یا سالم، پیشرفته یا جاودانه و پایدار هستید.
پالت رنگ لوگوی شما می تواند از یک رنگ یا چند رنگ تشکیل شده باشد (اگرچه توصیه می کنیم در ترکیب دو یا سه رنگ باقی بمانید). رنگهایی که انتخاب میکنید بعداً به سایر مواد برندسازی که ایجاد میکنید نیز نفوذ میکنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.
2- تایپوگرافی

این اساساً همان چیزی است که بسیاری از افراد غیر حرفه ای به عنوان یک فونت می شناسیم . تایپوگرافی شامل حروفی است که در یک لوگو می بینید، که در نوعی طراحی ثابت مرتب شده اند. لوگوهایی را خواهید یافت که حول یک حرف ، یک مونوگرام یا حتی نام کامل یک کسب و کار ساخته شده اند
3- تصویر
یک تصویر میتواند از سادهترین وکتور تا نمایی دقیق از یک نماد باشد. این می تواند شاید تصویری باشد که نشان دهنده چیزی است که شما می فروشید یا ارزشی که برای آن تلاش میکنید.
اگر می خواهید که داخل طراحی لوگو از یک تصویر استفاده شود، به یاد داشته باشید که احتمالاً لوگوی شما بسته به جایی که قرار می گیرد باید اندازه آن تغییر کند. سعی کنید از چیزی استفاده کنید که واضح و مقیاس پذیر به نظر برسد
4 – شعار
یک شعار که در زیر یک لوگو قرار می گیرد، معمولاً شامل یک جمله یا عبارت جذاب است که برای جلب مخاطب شما، یا روشن کردن آنچه شرکت شما انجام می دهد، طراحی شده است.
لوگوها لزوماً نیازی به همراه داشتن یک شعار ندارند، اما اگر مثلاً، تصویر لوگوی شما به تنهایی فقط یک نمادی باشد که گویای کسب و کارتان است و در حالی که ممکن است فقط ارزش های شما را بیان کند، اما در واقع به طور واضح گویای شعار کسبو کارتان نیست میتوانید به کمک یک شعار در زیر لوگو آن را بیان کنید.
ویژگی های مهم یک لوگو چیست ؟
1. باید برای مخاطب مناسب باشد.
بهترین لوگوها پر زرق و برق ترین نیستند، بلکه آنهایی هستند که با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار میکنند. لوگوها نه تنها نشان دهنده شرکت شما، بلکه نشانی از افرادی هستند که با آنها صحبت می کنید. به عنوان مثال – شما از رنگ های روشن و شاداب (مثل: زرد روشن) برای مراسم تشییع جنازه استفاده نمی کنید، همانطور که از رنگ های خاکستری افسرده برای برنامه ریز مهمانی کودکان استفاده نمی کنید.
2. خواندن آن باید آسان باشد.
این به ویژه برای لوگوتایپ ها (آرم هایی که فقط از متن تشکیل شده است) صادق است، اما برای هر سبک طراحی اعمال می شود. اگر مخاطبان هدف شما مجبور شوند معنی لوگوی شما را رمزگشایی کنند، خیلی زود از یاد مخاطب میروید، پس مطمئن شوید که لوگوی شما به راحتی با یک نگاه قابل درک است.
3. باید متمایز باشد.
الهام گرفتن از ترند های صنعت همیشه نقطه شروع خوبی است، اما به یاد داشته باشید که هدف لوگو متمایز کردن برند شما از رقبا است.
متمایز = به یاد ماندنی، و این چیزی است که به مشتریان یادآوری می کند که چرا برند شما برای آنها مفید است که باید به آن وفادار باشند.
4. باید مقیاس پذیر باشد.
ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم، اما به اندازه کافی مهم است که دوباره تأکید کنیم. لوگوی شما به طور برجسته در چندین کانال رسانه ای و در اندازه های مختلف قرار می گیرد. به همین دلیل، بهترین لوگوها، لوگوهای همه کاره هستند که به راحتی میتوان آنها را متناسب با هر نیاز برندسازی که ممکن است با آن مواجه شوید، تغییر دهید.
کاربردهای مختلف لوگو چیست؟
اولین قانون برندسازی: لوگوها باید در هر جایی که محصول، شرکت و برند شما نشان داده شده است قرار داده شود.
وب سایت ها
نمایش لوگوی خود در بالای سایت، دید برند شما را افزایش می دهد و فوراً به مصرف کنندگان می گوید که از چه کسانی بازدید می کنند.
کارت بازرگانی
کارتهای ویزیت مارک دار شما (با لوگو) راه بسیار خوبی برای معرفی نام خود هستند و به مشتریان خود راهی ملموس برای به خاطر سپردن شما میدهند.
موارد بازاریابی
تبلیغات، بروشورها، بستهبندی محصول، پستهای رسانههای اجتماعی، خبرنامهها – هر زمان که یک ابزار یا مطالب بازاریابی ایجاد میکنید، لوگوی شما باید مورد توجه قرار گیرد.
ارائه ها
از جنبه تجاری، ارائههای شما باید همیشه نشانهای واضح از برندی که نمایندگی میکنید باشد – که نماد آن با لوگوی شماست.
ارتباطات شرکت
گنجاندن لوگو در نامهها، ایمیلها، یادداشتها و سایر ارتباطات، برند شما را تقویت میکند – نه تنها برای مشتریان، بلکه برای کارمندان شما – و در نهایت فرهنگ شرکت شما را با برندی که آن را نمایندگی میکند، پیوند میدهد.
فواید استفاده از لوگو چیست؟
لوگو اطلاعات کلیدی در مورد کسب و کار شما را مشخص می کند
یک لوگوی خوب همراه با مرزبندی کسبوکارتان، برخی از اطلاعات مهم درباره شرکتتان را نیز در اختیار مشتری قرار میدهد: میتواند صنعت شما، خدماتی که ارائه میدهید، جمعیتشناسی هدف و ارزشهای برند شما را به اشتراک بگذارد.
برای مثال، یک شرکت ممکن است از تصاویر مدار در لوگوی خود استفاده کند تا نشان دهد که در صنعت نرمافزار فعالیت میکند. یا ممکن است از رنگ خاصی برای برقراری ارتباط استفاده کنند که به سبز بودن/محیط زیست بودن متعهد هستند. یا ممکن است از یک فونت شیک برای برجسته کردن لوکس بودنشان استفاده کنند. ببینید چگونه Wild Hearts از تصویر یک کتاب با قلب در آن استفاده می کند تا نشان دهد که تجارت آنها در رمان های عاشقانه تخصص دارد.
تفاوت لوگو با برندینگ چیست؟

یکی از سردرگمیهای رایجی که میبینیم در درک تفاوت بین لوگو و برند است. پیچیده به نظر می رسد اما تفاوت آن کاملاً ساده است: برند شما مجموعه ای از برداشت هایی است که مردم درباره شرکت شما دارند. به عبارت دیگر، می توان آن را به عنوان تصویر بزرگی در نظر گرفت که شرکت شما بر روی مشتری می گذارد. این تصور را میتوان از چیزهای زیادی مانند تبلیغات، آگهیهای بازرگانی، خدمات مشتری و آرم شما به جا گذاشت.
درست است، لوگوی شما بخشی از برندسازی شماست (نه برعکس). به عنوان مثال، در حالی که لوگوی اپل نمادین است و فورا قابل تشخیص است، اما این تنها چیزی نیست که هویت برند ظریف، کاربری آسان و مشتری پسند آنها را ایجاد می کند. این ویژگیها از طریق انتخابهای طراحی آنها در تبلیغات بیلبورد، آگهیهای بازرگانی، طراحی وب و چیدمان فروشگاه در محل بیان میشوند. لوگو به سادگی تداعی بصری آن چیزها را دارد. بعلاوه، اجازه دهید با آن روبرو شویم، اپل بدون آن اپل ناز و تا حدی خورده شده یکسان نخواهد بود.
انتخاب فونت برای طراحی لوگو
انتخاب فونت یک عنصر حیاتی در طراحی لوگو است. با تغییر فونت لوگوی خود، می توانید روحیه و پیام برند خود را کاملاً تغییر دهید. فونت شما حتی این قدرت را دارد که بر افکار و احساسات مشتری شما تأثیر بگذارد!
اما با انتخاب های بسیار زیاد فونت، چگونه می دانید که فونت مناسب را انتخاب می کنید؟
این وبلاگ به شما کمک می کند تا در زمینه فونت های لوگو متخصص شوید. از انواع فونتها، نکاتی برای انتخاب، و نمونههای واقعی فونت، همه آنها را در اینجا پوشش میدهیم.
طراحی فونت های لوگو
بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند فونت خود را طراحی کنند تا متمایز شوند. فونت های نمایشی یا تزئینی انواع مختلفی دارند و منحصر به فرد هستند.
یک فونت لوگوی به یاد ماندنی می تواند به متمایز کردن برند شما کمک کند و در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز شود. فونت دیزنی زیر تصویری از امضای والت دیزنی است. این فونت سفارشی که “Waltograph” نام دارد نمادین و سرگرم کننده است و از تم جادویی داستان های آنها بیرون می آید.

نکته: وقتی بقیه طراحی ساده است، استفاده از فونت های جالب خوب است. بر فونت به عنوان عنصر اصلی طراحی تاکید کنید و یک پیام خاص را بیش از هر چیز برجسته کنید.
نکاتی در مورد انتخاب فونت لوگو
هنگام انتخاب فونت برای لوگوی خود باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. بیایید در اینجا از آنها عبور کنیم.
1. در طراحی لوگو شخصیت برند خود را در نظر بگیرید
برای انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خود، باید با شخصیت برند خود هماهنگ شوید.
از شخصیت برند خود به عنوان پایه ای برای انتخاب فونت آرم عالی استفاده کنید. به این ترتیب، برندسازی قدرتمندی خواهید داشت که به خوبی با بازار هدف و هدف برند شما هماهنگ است.
2. در طراحی لوگو با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید!
مخاطبان هدف خود را در ذهن داشته باشید و فونت لوگوی خود را با نیازهای مشتریان خود هماهنگ کنید.
اگر در زمینه مشاوره یا املاک و مستغلات هستید، مخاطبان شما به یک برند قابل اعتماد و با تجربه نیاز دارند.
نکته: انتخاب فونت های مناسب برای لوگوها تأثیر روانی عمیقی بر بازدیدکنندگان شما دارد. طراحان با تجربه فونت های خود را با دقت و عمد انتخاب می کنند. ما اغلب ساعت ها را صرف انتخاب فونت برای طراحی می کنیم.
3. در طراحی لوگو خوانایی را در اولویت قرار دهید
خوانایی در طراحی لوگویی که هویت برند شما را به اشتراک می گذارد بسیار مهم است. تعادلی بین خوانایی و چیزی منحصر به فرد برای برند خود ایجاد کنید.
در اینجا چند نکته مفید در مورد خوانایی آورده شده است:
ترکیب رنگ بسیار مهم است. خواندن متن با رنگ روشن روی پس زمینه روشن، خواندن لوگوی شما را بسیار سخت می کند. رنگ هایی را انتخاب کنید که کنتراست ایجاد می کنند.
خواندن فونت های اسکریپت شده ممکن است سخت باشد. فونت های اسکریپت شده نیاز به فضای تنفس زیادی در اطراف خود دارند. بنابراین، فاصله بین حروف و ارتفاع خط (فاصله بین خطوط متن) را افزایش دهید. همچنین، با فونت های اسکریپت از تمام حروف استفاده نکنید!
اصول سلسله مراتب بصری را مرور کنید. نحوه استفاده از تراز، فضا، رنگ در یک لوگو را احساس کنید.
یک فونت لوگوی نازک را با یک نماد یا مونوگرام جفت کنید اگر می خواهید از یک فونت نازک در لوگوی خود استفاده کنید، آن را با یک نماد یا مونوگرام جفت کنید. به این ترتیب، در مکانهایی که فونتهای نازک به خوبی مقیاس نمیشوند (به عنوان مثال فاویکون) شما میتوانید از مونوگرام یا نماد خود استفاده کنید!
4. در طراحی لوگو به مقیاس پذیری فکر کنید
لوگوی شما در رسانه های مختلف از دیجیتال تا چاپ ظاهر می شود. برای به حداکثر رساندن تأثیر آن، این را در نظر بگیرید:
لوگوی شما کجا دیده می شود؟
خوانایی و مدت زمانی که طراحی لوگوی شما برای جلب توجه دیگران دارد را در نظر بگیرید. از خود بپرسید مشتریان چگونه و کجا لوگوی شما را خواهند دید و فونت لوگوی خود را طوری تنظیم کنید که بیشترین تاثیر را در این تنظیمات داشته باشد.
هدف لوگوی شما چیست؟
آیا لوگوی شما روی لباس خواهد بود؟ یا در دارایی های دیجیتال خواهد بود؟ انتخاب فونت باید بر اساس رسانه اصلی که لوگوی شما در آن قرار دارد متفاوت باشد.
مکان های کوچکتر مانند عکس های نمایه، سربرگ ها و فاویکون ها جزئیات فونت لوگو را نشان نمی دهند و شخصیت خود را از دست می دهند. بدتر از آن، احتمالاً خوانایی لوگوی خود را کاهش می دهید، و این یک نه بزرگ است!
نکته: برندی را که برای آن طراحی می کنید در نظر داشته باشید. کسبوکارهای خلاق ممکن است بخواهند در همه طرحهای برند، فضایی پرانرژی و شاداب به نمایش بگذارند. همیشه می توانید از جفت فونت های ساده و فانتزی برای ثبات استفاده کنید.
5. در طراحی لوگو به رنگ تکیه نکنید!

رنگ باید نسبت به فونت لوگوی شما در مرحله دوم باشد.
یک لوگوی رنگی برای هر رسانه ای در دسترس نخواهد بود، بنابراین با یک نسخه سیاه و سفید ساده راحت باشید. اگر شخصیت برند شما بدون رنگ به اشتراک گذاشته نمی شود، فونت قدرتمندتری را انتخاب کنید که کسب و کار شما را بهتر تعریف کند.
6. در هنگام طراحی لوگو آن را ساده نگه دارید
سادگی کلید طراحی لوگوی عالی است. از دو جفت فونت یا کمتر استفاده کنید و از نمادهای غیر ضروری، ظروف و فونت های پیچیده دوری کنید. فقط از چیزهایی استفاده کنید که ارزش اضافه می کند!
لوگوها اغلب بر روی داراییهای مختلف چاپ میشوند، کوچکتر یا کوچکتر میشوند و در قالبهای سیاه و سفید استفاده میشوند. پیچیدگی بیش از حد لوگوی خود با عناصر باعث میشود که بههم ریختگی و مقیاسبندی آن سخت شود. آن را ساده و قدرتمند نگه دارید!
اهمیت انتخاب فونت برای طراحی لوگو
انتخاب فونت برای لوگو زمان می برد، اما بخش مهمی از برندسازی کسب و کار شما است. هنگام طراحی لوگوی خود، این نکات اصلی را در ذهن داشته باشید.
شخصیت برند خود را در نظر بگیرید
با شنوندگان خود ارتباط داشته باشید
خوانایی را در اولویت قرار دهید
به مقیاس پذیری فکر کنید
به رنگ تکیه نکنید
آن را ساده نگه دارید
مرکز خلاقیت آرسس وب آماده دریافت سفارشات طراحی انواع لوگو برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد و همیشگی است!
بدون دیدگاه