انواع لوگو + تصاویری از معروف ترین لوگو ها

انواع لوگو

انواع لوگو


لوگو چیست ؟

لوگوها تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از سه مورد هستند که نام و هدف یک کسب و کار را به زبان ساده نشان می دهند

یک لوگو به چند دلیل مهم است :

  1. اولین تاثیر فوق العاده ای ایجاد می کند که مشتریان را به تعامل با برند شما دعوت می کند 
  2. به شما در ایجاد هویت برند کمک می کند
  3. به شرکت شما نمادی می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
  4. شما را از رقبا متمایز می کند
  5. وفاداری به برند را تقویت می کند

معرفی انواع لوگو

اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می دهد. و از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید می بینند، می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اید. آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ در اینجا 7 نوع لوگو که باید در مورد آنها بدانید آورده شده است

انواع لوگو

لوگو به مخاطب اجازه می دهد تا کسب و کار شما و هدف آن را تشخیص دهد. ما می دانیم که تعداد زیادی لوگو برای انتخاب وجود دارد، اما کدام لوگو تایپ برای کسب و کار شما بهترین است؟ بدون شک، در اینجا ما محبوب ترین لوگوتایپ ها را به اشتراک می گذاریم و به شما کمک می کنیم بهترین لوگوتایپ را برای نشان دادن کسب و کار خود انتخاب کنید

1. لوگو تایپ :
این نوع لوگو بر حروف اول تمرکز نمی کند، بلکه بر نام کامل یک برند تمرکز دارد. بسیاری از برندهای بزرگ ایده این لوگوتایپ را پذیرفته اند، به عنوان مثال – کوکاکولا، پپسی، گوگل، فدکس، دیزنی و غیره.

articles thumbnail VsnR1n9ADB

چه زمانی انتخاب کنیم؟


لوگو تایپ به خوبی با برندهایی که نام منحصر به فرد و جذابی دارند زیبا میشود. نام تجاری با تایپوگرافی یک هویت برند منحصر به فرد و متمایز ایجاد می کند.

 

2. لوگو تصویری

از محبوب ترین انواع لوگو هستند و توسط بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و غیره استفاده می شوند.

logo wordmark1

چه زمانی انتخاب کنیم؟


انتخاب این نوع لوگو کاملاً انتخاب شماست، اما مطمئن شوید که تصویر را عاقلانه انتخاب کنید زیرا این نشان دهنده کسب و کار شما و برقراری ارتباط با مخاطبان شما است

3. لوگو انتزاعی

نوع خاصی از گرافیک، نماد یا نماد تصویری است.به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد، یک فرم هندسی انتزاعی برای نشان دادن کسب و کار است.برخی از بهترین نمونه‌های این نوع طراحی‌های لوگو عبارتند از نایک سووش، گل آدیداس، دایره تقسیم شده پپسی و غیره.

 

چه زمانی انتخاب کنیم؟


شما می توانید از هر شکل هندسی انتزاعی، مثلث، مربع، خطوط، برای نماد کسب و کار خود استفاده کنید. برای داشتن یک طراحی انتزاعی خوب و منحصر به فرد، مهم است که جهان را با چشمانی تازه بنگرید.

4. لوگو مسکات

این لوگوها رنگارنگ، کارتونی و تقریباً همیشه سرگرم کننده هستند، لوگوی مسکات راهی عالی برای ایجاد مفهوم برند خودتان است. اگر می خواهید چیزی منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود ایجاد کنید، آرم های مسکات بهترین گزینه هستند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

چه زمانی انتخاب کنیم؟

اگر کسب و کار شما خانواده ها یا بچه ها را هدف قرار می دهد، مسکات یک انتخاب عالی برای شما هستند. اگر صاحب یک کافه برای کودکان، مرکز بازی، یا برخی محصولات یا خدمات برای کودکان هستید، دنیای ابرقهرمانان و شخصیت‌های افسانه‌ای را ایجاد کنید

5. لوگو ترکیبی (آرم)

این نوع لوگو ترکیبی از انواع لوگو تایپ و تصویر است.

یک نشان یک فونت در داخل یک نماد یا نمادی مانند تاج، نشان و مهر است. این لوگوها به خودی خود منحصر به فرد هستند و سنتی و اخلاقی به نظر می رسند که می توانند تأثیر چشمگیری داشته باشند. آرم های نشان توسط بسیاری از مدارس، سازمان های دولتی و سازمان های دولتی استفاده می شود.

چه زمانی انتخاب کنیم؟

نشان دهنده جدیت هستند و حس لوکس بودن را به تجارت و برند شما می دهند.
اما، این لوگوها به راحتی مقیاس پذیر نیستند و اگر خیلی کوچک باشند، جزئیات از بین خواهند رفت. نمادها برای مشاغلی که می خواهند حس سنت و بی زمانی را منتقل کنند عالی هستند.

 
 

لوگو از چه اجزایی تشکیل شده است؟

1- رنگ

رنگ ها بسیار فراتر از جذابیت های زیبایی شناختی هستند – آنها انتقال دهنده های اصلی پیام شما هستند. آنها به مخاطب شما می گویند که بازیگوش یا جدی، مبتکر یا سالم، پیشرفته یا جاودانه و پایدار هستید.

پالت رنگ لوگوی شما می تواند از یک رنگ یا چند رنگ تشکیل شده باشد (اگرچه توصیه می کنیم در ترکیب دو یا سه رنگ باقی بمانید). رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید بعداً به سایر مواد برندسازی که ایجاد می‌کنید نیز نفوذ می‌کنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

2- تایپوگرافی

این اساساً همان چیزی است که بسیاری از افراد غیر حرفه ای به عنوان یک فونت می شناسیم . تایپوگرافی شامل حروفی است که در یک لوگو می بینید، که در نوعی طراحی ثابت مرتب شده اند. لوگوهایی را خواهید یافت که حول یک حرف ، یک مونوگرام یا حتی نام کامل یک کسب و کار ساخته شده اند

3- تصویر

یک تصویر می‌تواند از ساده‌ترین وکتور تا نمایی دقیق از یک نماد باشد. این می تواند شاید تصویری باشد که نشان دهنده چیزی است که شما می فروشید یا ارزشی که برای آن تلاش میکنید.

اگر می خواهید که داخل طراحی لوگو از یک تصویر استفاده شود، به یاد داشته باشید که احتمالاً لوگوی شما بسته به جایی که قرار می گیرد باید اندازه آن تغییر کند. سعی کنید از چیزی استفاده کنید که واضح و مقیاس پذیر به نظر برسد

4 – شعار

یک شعار که در زیر یک لوگو قرار می گیرد، معمولاً شامل یک جمله یا عبارت جذاب است که برای جلب مخاطب شما، یا روشن کردن آنچه شرکت شما انجام می دهد، طراحی شده است.

لوگوها لزوماً نیازی به همراه داشتن یک شعار ندارند، اما اگر مثلاً، تصویر لوگوی شما به تنهایی فقط یک نمادی باشد که گویای کسب و کارتان است و در حالی که ممکن است فقط ارزش‌ های شما را بیان کند، اما در واقع به طور واضح گویای شعار کسبو کارتان نیست میتوانید به کمک یک شعار در زیر لوگو آن را بیان کنید.

ویژگی های مهم یک لوگو چیست ؟

1. باید برای مخاطب مناسب باشد.

بهترین لوگوها پر زرق و برق ترین نیستند، بلکه آنهایی هستند که با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار میکنند. لوگوها نه تنها نشان دهنده شرکت شما، بلکه نشانی از افرادی هستند که با آنها صحبت می کنید. به عنوان مثال – شما از رنگ های روشن و شاداب (مثل: زرد روشن) برای مراسم تشییع جنازه استفاده نمی کنید، همانطور که از رنگ های خاکستری افسرده برای برنامه ریز مهمانی کودکان استفاده نمی کنید.

2. خواندن آن باید آسان باشد.

این به ویژه برای لوگوتایپ ها (آرم هایی که فقط از متن تشکیل شده است) صادق است، اما برای هر سبک طراحی اعمال می شود. اگر مخاطبان هدف شما مجبور شوند معنی لوگوی شما را رمزگشایی کنند، خیلی زود از یاد مخاطب میروید، پس مطمئن شوید که لوگوی شما به راحتی با یک نگاه قابل درک است.

3. باید متمایز باشد.

الهام گرفتن از ترند های صنعت همیشه نقطه شروع خوبی است، اما به یاد داشته باشید که هدف لوگو متمایز کردن برند شما از رقبا است.
متمایز = به یاد ماندنی، و این چیزی است که به مشتریان یادآوری می کند که چرا برند شما برای آنها مفید است که باید به آن وفادار باشند.

4. باید مقیاس پذیر باشد.

ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم، اما به اندازه کافی مهم است که دوباره تأکید کنیم. لوگوی شما به طور برجسته در چندین کانال رسانه ای و در اندازه های مختلف قرار می گیرد. به همین دلیل، بهترین لوگوها، لوگوهای همه کاره هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را متناسب با هر نیاز برندسازی که ممکن است با آن مواجه شوید، تغییر دهید.

کاربردهای مختلف لوگو چیست؟

اولین قانون برندسازی: لوگوها باید در هر جایی که محصول، شرکت و برند شما نشان داده شده است قرار داده شود.

وب سایت ها

نمایش لوگوی خود در بالای سایت، دید برند شما را افزایش می دهد و فوراً به مصرف کنندگان می گوید که از چه کسانی بازدید می کنند.

کارت بازرگانی

کارت‌های ویزیت مارک دار شما (با لوگو) راه بسیار خوبی برای معرفی نام خود هستند و به مشتریان خود راهی ملموس برای به خاطر سپردن شما می‌دهند.

موارد بازاریابی

تبلیغات، بروشورها، بسته‌بندی محصول، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها – هر زمان که یک ابزار یا مطالب بازاریابی ایجاد می‌کنید، لوگوی شما باید مورد توجه قرار گیرد.

ارائه ها

از جنبه تجاری، ارائه‌های شما باید همیشه نشانه‌ای واضح از برندی که نمایندگی می‌کنید باشد – که نماد آن با لوگوی شماست.

ارتباطات شرکت

گنجاندن لوگو در نامه‌ها، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و سایر ارتباطات، برند شما را تقویت می‌کند – نه تنها برای مشتریان، بلکه برای کارمندان شما – و در نهایت فرهنگ شرکت شما را با برندی که آن را نمایندگی می‌کند، پیوند می‌دهد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.