آموزش سئو رایگان 

 
آموزش سئو برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است به گونه ای که برای رشد هر کسب و کاری حظور در نتایج گوگل و کسب امتیاز از جستوجوی گوگل از نان شب واجب تر خواهد بود که ما در سایت آرسس وب به آن خواهیم پرداخت.
 
هر کسب و کاری برای رشد و توسعه نیاز دارد تا در فضای مجازی حظور پر شور داشته باشد تا بهتر و بیشتر دیده شود و بتواند برند سازی و حرفه ای و ماندگاری داشته باشد.
 
 
 
سئو چیست ؟
SEO به معنی بهینه سازی برای متور های جستجو از جمله گوگل هست.
سئو یا همان SEO مخفف کلمه سه کلمه انگلیسی  search engine optimization است که به صورت مخفف در کنار هم قرار گرفته.
سئو پولسازترن شغل دیجیتال مارکتینگ جهانه .
اکنون دیگر داشتن یک سایت به تنهایی نمی تواند برای شما درآمد زیادی داشته باشد باید سئو را نیز انجام دهید تا به درآمد شیرین غیر فعال دست پیدا کنید و لذت داشتن یک فروشگاه مجازی را پیدا کنید. سئو یکی از بهترین روش های کسب درآمد از سایت است که در هر لحظه برای سایت شما کاربر جذب میکند و بازدیدکننده بیشتری سمت سایت شما می آید.
با آموزش سئو شما میتوانید به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید و با انجام برند سازی و تبدیل بازدید کننده به خریدار کسب درآمد بیشتری داشته باشید.
آموزش سئو
تعریف سئو
بر اساس ویکی‌پدیا، سئو عبارت است از « فرایند تأثیرگذاری بر روی یک سایت در نتایج جستجوی بدون پرداخت هزینه ».
تا اینجای کار خیلی خوبه. بیایید این را به گونه ای دیگر تعریف کنیم:
سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست تا موتورهای جستجو بتوانند هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، آن را در بهترین نتایج جستجو نشان دهند. 
سئو جادویی است که شما باید در مقاله خود قرار دهید تا احتمال اینکه گوگل مقاله شما را به محض جستجوی کلمه کلیدی مناسب در بهترین نتایج جستجو قرار دهد، افزایش دهد.
 
وقتی ما داخل گوگل یک عبارتی را جستجو میکنیم در صفحه اولی که به ما نشان میدهد سایت های مهمی را لیست کرده که به واسطه عملی به اسم سئو در اول لیست گوگل قرار گرفتند.
 
 
 
زمانی که وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد فروش شما افزایش 50 برابری خواهد داشت و این قدرت سئو و سایت های اول گوگل است. حالا سئو بخش ها و تکنیک های زیادی دارد که ما در ادامه به آن میپردازیم.
آموزش سئو و داشن تولید محتوای یونیک و با کیفیت باید سرلوحه سئوکاران قرار بگیرد، تولید محتوای عالی به همان میزان سئو یک سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. تولید محتوای سئو شده یکی از برگ برنده های سایت های اول گوگل هستند و همانطور که میدانید یک جمله معروفی هست که میگه ” محتوا پادشاه است” بر این اساس به اهمیت محتوای سئو شده پی خواهیم برد و از آن به عنوان پایه برای سئو یک سایت استفاده خواهد شد.
چرا سئو اهمیت زیادی دارد و هرچه زودتر باید آموزش سئو را شروع کنید؟
آموزش سئو

برای اینه بیشتر به اهمیت سئو پی ببرید به آمارها و درصد ها نگاهی میکنیم : 67 درصد از کاربرها بر روی 5 نتیجه جستجوی اول کلیک میکنند.

پس اگر سایتی دارید و یا دوست دارید سئو را یادبگیرید بهترین مقاله سئو رایگان پیش روی شماست.

آموزش سئو رایگان با استفاده از یوتیوب و مقالات سایت ها
در سایت آرسس وب آموزش سئو رایگان وجود دارد تا کسانی که علاقه به این دانش پولساز دارند خیلی راحت بتوانند از این آموزش ها به صورت کامل استفاده کننده و بتوانند دانش سئو شود را ارتقاء دهند و گامی بزرگ در سئو سایت ها بردارند. این آموزش ها به صورت های مختلفی از جمله :
نکته های آموزش سئو ، مقالات آموزش سئو ، ویدئو آموزش سئو و تصاویر آموزش سئو ارائه می شود.
در این مقاله ما به تمامی نکته های آموزش سئو سایت اشاره کرده ایم و شما با مطالعه این بخش از سایت آرسس وب میتوانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید
 

میزان درآمد از آموزش سئو

قبل از اینکه بریم برای ادامه آموزش سئو میخوام براتون درمورد نکته اصلی این شغل یعنی میزان درآمد سئوکار در ایران بگم. سئوکار به کسی گفته می شود که کار سئو را انجام میدهد. درآمد سئوکار در ایران در زمان شیوع بیماری کرونا بیشتر شد به گونه ای که در این زمان تقاضای سایت ها برای فروش آنلاین بیشتر شد و بیشتر کسب و کارها به سمت آنلاین و فروش اینترنتی سوق پیدا کردند و در این میان سایت هایی موفق بودند که از سئو بهتری برخوردار بودند.پس تقاضای سایت ها برای انجام خدمات سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل افزایش چشمگیری داشت.

مقدمه سئو سایت

به جامع ترین آموزش و راهنمای سئو سایت خوش آمدید.

اگر شما دنبال یک آموزش جامع از سئو هستید این بخش از سایت را با یک کاغذ و قلم با دقت بخوانید و نکته برداری کنید….

سئو دارای چه بخش هایی است؟

• سئو تکنیکال (Techniacal SEO) • سئو داخلی (On-Page SEO)
• سئو خارجی (Off-Page SEO) • سرچ کنسول (Search Console)

 سئو مقاله چیست ؟

زمانی که ما به نوشتن یک مقاله میپردازیم باید در آن نکات سئو کامل رعایت شود.بر کسی پوشیده نیست که رتبه بندی محتوای عالی در گوگل کلیدی است.با توجه به اینکه : فقط تولید محتوای با کیفیت بالا کافی نیست. برای اینکه محتوای شما رتبه عالی بگیرد، به بهینه سازی موتور جستجوی قانونی نیز نیاز دارد.

به نکته زیر دقت کنید: 

محتوای شگفت انگیز + سئوی قوی در صفحه = رتبه 1 گوگل

بهترین روش برای سئو سایت چیست؟

فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فرآیند انجام سئو با تهیه یک لیست از کلمات کلیدی شروع می شود. به این دلیل که برای موفقیت در سئو و بازاریابی محتوا، باید محتوایی بنویسید که مخاطب هدف شما به آن اهمیت می‌دهد. پس عنوان ها و تیر های مقالات باید برای مخاطب کاربردی و جذاب باشد.

در اینجا دو راه برای پیدا کردن موضوعات برای محتوای سئو شده شما وجود دارد:

  • ابتدا از ابزار پرسش و پاسخ استفاده کنید. یافتن سوالاتی که مشتری هدف شما به صورت آنلاین می پرسد، کلیدی است چرا؟

زیرا شما می توانید با محتوای خود به این سوالات پاسخ دهید. شما برای این کار میتونید به سایت های پرسش و پاسخ رجوع کنید و در بین حوزه کسب و کار خود به دنبال پرتکرار ترین سوالات باشید. برای سرعت بخشیدن به این کار ، یک ابزار رایگان و بسیار کاربردی به نام Answer The Public را توصیه می کنم . اما برای زبان فارسی یکی از بهترین ابزار ها سایت  keywordtool.io است.

آموزش سئو

  • دوم، ویکی پدیا را بررسی کنید.

به طور جدی فهرست مطالب ویکی‌پدیا یک منبع ایده برای تولید محتواست. به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ در مورد بازاریابی دیجیتال راه اندازی می کنید.خوب، شما می توانید به صفحه بازاریابی رسانه های اجتماعی در ویکی پدیا بروید.

اهداف مطالب را برای هدف جستجو ترسیم کنید. سئو سایت قبلاً تماماً در مورد افزودن کلمات کلیدی به صفحه وب شما بود.مطمئناً، بهینه سازی محتوای خود در مورد کلمات کلیدی همچنان بسیار مهم است. اما کافی نیست. امروزه، محتوای شما نیز باید با « هدف جستجو » مطابقت داشته باشد.

به عبارت دیگر:

محتوای شما باید به کسی که کلمه کلیدی شما را جستجو می کند آنچه می خواهد بدهد.به عنوان مثال، برای کلمه کلیدی “آموزش اینستاگرام” شما باید به نتایج گوگل برای آن کلمه کلیدی نگاه کنید و ایده بگیرید.

آموزش سئو اینستاگرام

 صفحه اول گوگل به ما میگوید که افرادی که برای “آموزش اینستاگرام” جستجو می کنند یک راهنمای جامع می خواهند.بنابراین ما محتوای خود را با هدف جستجو مینویسیم . و از آنجایی که محتوای ما به گوگل آنچه را که می خواست داد، مقاله ما صفحه اول گوگل قرار می گیرد.

چه محتوایی برای سئو سایت مناسب تر است؟

بر اساس تحقیقات گسترده بر روی محتوای سایت ها که نتایج جستجوی 1 میلیونی را تجزیه و تحلیل کرد، محتوای بلند در گوگل بهترین رتبه را دارد.
طول محتوا در سئو

این بدان معنا نیست که باید از مطالب بی کیفیت و پرکننده را به پست خود اضافه کنید.اما به این معنی است که شما باید مطالب جامعی را منتشر کنید. به عبارت دیگر: محتوایی که موضوع شما را در یک صفحه پوشش می دهد و به صورت کامل تمام موارد را توضیح میدهد.

کلمه کلیدی چیست؟

افزودن کلمات کلیدی به محتوای شما بخش بزرگی از SEO است.

سوال این است: هر چند وقت یکبار باید از کلمات کلیدی در محتوای سئو استفاده کنید؟

هیچ درصد چگالی کلمه کلیدی کاملی وجود ندارد. در واقع، گوگل به این موضوع اشاره کرده است که به تراکم کلمات کلیدی توجهی نمی کند . (بنابراین اگر نویسنده محتوایی را استخدام می‌کنید که ادعا می‌کند محتوا را «با تراکم کلیدواژه بهینه‌شده» می‌نویسد، پیشنهاد میکنم آن را جدی نگیرید. در تجربه من، مکان کلمه کلیدی شما مهمتر از چند بار استفاده از آن است.

به طور خاص، شما می خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در موارد زیر ظاهر می شود:

  • URL شما
  • برچسب عنوان شما
  • 100 کلمه اول صفحه شما
  • در تگ H1
  • در تگ H2

الگوریتم های گوگل چیست ؟

هنگامی که شما به دنبال یک مکان هستید گوگل این را متوجه میشود و به شما نتایجی را نشان میدهد که همگی از یک مکان خاص تشکیل شده و یا وقتی شما به دنبال جواب یک سوال هستید به شما بهترین و نزدیک ترین نتایج را نمایش میدهد.

همه این فرایند ها توسط هوش مصنوعی موتور جستجوی  گوگل انجام میشود . که هرکدام از این الگوریتم ها به اسامی خاصی نامگذاری شده ایند.

پس شما با آموزش سئو و یادگیری این الگوریتم ها میتوانید بهترین محتوا و سئو را در سایت خودتان پیاده سازی کنید .

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

آموزش سئو

در سال 2012، گوگل رسما “به روز رسانی الگوریتم وب اسپم” را راه اندازی کرد که به طور خاص هرزنامه های لینک و شیوه های ساخت بک لینک را هدف قرار می داد.

در حالی که گوگل رسما الگوریتم پنگوئن را نامگذاری کرد، هیچ کلمه رسمی در مورد اینکه این نام از کجا آمده است وجود ندارد.

قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم پیوند نقش مهمی در تعیین امتیاز صفحه وب هنگام خزیدن، نمایه سازی و تجزیه و تحلیل توسط گوگل داشت. این بدان معناست که وقتی نوبت به رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس این امتیازات برای صفحات نتایج جستجو می‌رسد، برخی از وب‌سایت‌ها و تکه‌های محتوا با کیفیت پایین در جایگاه‌های برجسته‌تری در نتایج جستجوی ارگانیک نسبت به آنچه باید باشد ظاهر می‌شوند.

پنگوئن فقط با لینک های ورودی سایت سروکار دارد. گوگل فقط به لینک هایی که به سایت مورد نظر اشاره می کنند نگاه می کند و اصلا به لینک های خروجی آن سایت نگاه نمی کند.

الگوریتم پاندا (Panda)

آموزش سئو

در سال 2010، افت کیفیت نتایج جستجوی گوگل و ظهور مدل کسب و کار “مزرعه محتوا” به موضوعاتی تبدیل شد که بارها و بارها مورد توجه قرار گرفت. پس از آن گوگل اقدام به رونمایی از الگوریتم پاندا نمود تا با این پدیده مبارزه کند و باعث بهبود نتایج جست و جو شود. وظیفه این الگوریتم مبارزه با کپی مطالب و تصاویر است.

الگوریتم برت (Bert)

آموزش سئو

می‌تواند یک پرس و جو را بیشتر شبیه یک انسان درک کند تا نتیجه مرتبط‌تری را در جستجو نشان دهد. گوگل در حال حاضر چنان بخش پیچیده ای از زندگی مردم است که بسیاری از ما مستقیماً با آن چت می کنیم. کاربران وقتی در گوگل عبارت هایی مثل :  «چگونه به بازار بروم» یا «بهار کی شروع می‌شود» را تایپ می‌کنند، انگار که به طور طبیعی با شخصی صحبت می‌کنند. اما لازم به یادآوری است: گوگل از الگوریتم ها ساخته شده است. این الگوریتم جستجوی جدید توسط گوگل برای درک بهتر اهداف و محتوای جستجوی کاربران در صفحات وب ایجاد شده است. 

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

آموزش سئو

برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی پاندا و پنگوئن که در ابتدا به‌عنوان افزونه‌های الگوریتم موجود گوگل منتشر شدند، مرغ مگس‌خوار به‌عنوان بازسازی کامل الگوریتم اصلی ذکر شده است . در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مؤلفه‌های موجود در الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده‌اند، مرغ مگس خوار تعهد گوگل را به درک پیچیده‌تر از هدف جستجوهای جستجوگران با هدف تطبیق آنها با نتایج مرتبط‌تر نشان داد.

الگوریتم مرغ مگس خوار به طور خاص در جستجوی متنی و محاوره ای کاربرد دارد، دو حوزه ای که به شدت با معناشناسی اساسی و روابط بین کلمات مرتبط هستند.

الگوریتم کبوتر (Pigeon)

آموزش سئو

گوگل الگوریتم کبوتر را با هدف افزایش رتبه لیست های محلی در نتایج جستجو ایجاد کرد.گوگل نه تنها نحوه رتبه بندی بسیاری از کسب و کارها و میزان قابل مشاهده بودن آنها را تغییر داد، بلکه قصد داشت اطلاعات مورد نظر را در مراحل کمتری به کاربران ارائه دهد. هدف کبوتر ارائه مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج به کاربران در یک محیط محلی با حمایت از افرادی بود که در شعاع و ارتباط خاص جستجوی کاربر هستند.

اصطلاحات مهم سئو چیست؟

  • سئو داخلی  (On-Page SEO)
  • سئو خارجی (Off-Page SEO)
  •  سئو تکنیکال (Techniacal SEO) 
  • گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
  • سرچ کنسول گوگل (Search Console)

    سئو داخلی چیست؟

به هرگونه فعالیتی که روی سایت و صفحات سایت انجام میشه تا در رتبه های بالاتر قرار بگیره سئو داخلی گفته میشه.
بکارهایی که روی سئو داخلی انجام میشود : لینک سازی داخلی ، ساختار Url ها ، بهینه سازی تصاویر سایت ، بهینه سازی کد های Css و Js ، فشرده کردن کد ها ، بهینه سازی فونت ها ، تولید محتوا ، سرعت سایت و…

لینک داخلی

ابرپیوندهایی هستند که به همان دامنه ای که پیوند در آن وجود دارد (منبع) به (هدف) اشاره می کنند. به زبان ساده، پیوند داخلی پیوندی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کند.

لینک های داخلی به سه دلیل اصلی مفید هستند:

  • آنها به کاربران اجازه می دهند تا در کل صفحات یک سایت جستجو کنند.
  • آنها به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت کمک می کنند.
  • آنها به افزایش ارزش لینک (رتبه بندی سایت) کمک می کنند.

     

سئو خارجی چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که ما برای گرفتن لینک از دیگر سایت ها انجام میدهیم را سئو خارجی می کویند. روش های دریافت بک لینک به صورت زیر است:

  • بک لینک وبلاگی
  • کامنتی
  • بک لینک طبیعی
  • ریپورتاژ آگهی 
  • سوشیال سیگنال ها
  • و بسیاری از روش های دیگر …

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال، چک لیست سئو ، سئو سایت، آموزش سئو

سئو تکنیکال به مجموعه فعالیت هایی مثل نصب SSL و یا افزایش سرعت سایت تنظیمات سایت مپ و فایل robots.txt که از نظر فنی سایت را بهبود دهیم گفته میشود.

یادتون نره هدف سئو تکنیکال آن قدر مهمه که اگر نتوانیم آن را جز برنامه ریزی های کسب و کارمون قرار دهیم، سایت ما محکوم به شکست است و هرگز رشد نخواهد کرد.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

سایتی متعلق به شرکت گوگل است که با افزودن یک سری کد جاوا به سایت شما می‌تواند فعالیت کاربران در سایت را رصد کرده و به شما گزارش دهد. خدمات رایگان این سایت بسیار گسترده است.

سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول قبلا با عنوان webmaster tools شناخته می‌شد این ابزار توسط گوگل ارائه شده که کارش بررسی وضعیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجو و تهيه گزارش در این خصوصه این یه ابزار فوق‌العاده آماریه که اطلاعات زیادی به شما میده، مثل:
بازدیدهای سایت
کلیدواژهای جستجو شده،
لینک‌ها و بک‌لینک‌ها،
صفحات ایندکس شده در گوگل
وضعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به سایت شما
خطاهای احتمالی در دسترسی، خطاهای امنیتی

انواع روش های سئو سایت چیست؟

  • سئو کلاه سیاه 

  • سئو کلاه سفید 

  • سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سیاه :

  • ریدایرکت کردن های مخفیانه و موذیانه!
  • با استفاده از محتوای مخفی
  • استفاده کردن نادرست از کلمات کلیدی
  • انجام دستکاری موذیانه لینک ها
  • ایجاد بک لینک های نامرتبط
  • ساخت مزرعه لینک
  • ارسال نظرات اسپم

سئو کلاه سفید :

  • ایجاد محتوای با کیفیت
  • ساخت لینک های طبیعی
  • انجام برندسازی صحیح
  • داشتن استراتژی ساخت محتوا
  • انجام بهینه سازی داخلی
  • انتخاب کردن عبارات کلیدی مناسب برای محتوا
  • تمرکز بر کیفیت محتوا 

سئو کلاه سیاه تشکیل شده از مجموعه ای از اقدامات غیراصولی جهت بهبود رتبه بندی صفحات یک وب سایت در گوگل است. این عوامل به گونه ای پیاده سازی شده اند که موتورهای جستجو از جمله گوگل را فریب دهند و رتبه بالاتر بگیرند! (غافل از اینکه به این سوال پاسخ نداده اند؟: شما موتور جستجو گوگل را چه فرض کرده اید؟!)

روش های سئو کلاه سیاه می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به صدر نتایج جستجو برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود این وب سایت ها را شناسایی و به شدت جریمه خواهد کرد؛ متاسفانه ارائه چگونگی انجام این تکنیک ها، در برخی کلاس های آموزش سئو در کشور مشاهده می کنیم.

انجام سئو کلاه سفید به مجموعه ای از روش های اصولی گفته میشود که براساس قوانین صحیح خزنده ها ایجاد شده است. بخش های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط
  • انجام بهینه سازی کلی وب سایت
  • تولید بک لینک های با کیفیت

انجام سئو کلاه سفید یک هدف بلند مدت است که با ایجاد بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. به طور کل مثبت بودن در دنیای سئو بهترین کاری است که می توانید انجام بدهید.

همچنین اصطلاحی هم به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد، عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است ریسک بسیار کمتری داشته باشد. تکنیک های کلاه خاکستری به صورت واضح توسط گوگل مشخص نشده اند، بنابراین می توانید هزاران کاربر را به سایتتان بیاورید در حالیکه نمی دانید ممکن است یک روز بعد بابت آن توسط گوگل جریمه بشوید و همه رتبه های کسب کرده در نتایج گوگل را از دست بدهید.

موتورهای جستجو چیست؟

ابزارهایی مثل گوگل که مردم داخل آنها به دنبال اهداف مشخصی هستند و در آنها به جستجو می پردازند را موتور های جستجو میگویند. درادامه به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

روش کار موتور های جستجو چیست؟

موتورهای جستجو مثل گوگل دارای سه بخش اصلی هستند:

  • خزیدن داخل صفحات سایت
  • ایندکس کردن صفحات سایت
  • انتخاب نتایج و نمایش در گوگل

    خزیدن یا کراول ( Crawling ) 

    مفهوم خزیدن یا کراول کردن به معنای بررسی کردن وب سایت، بخش های مختلف آن، محتوا، کلمات کلیدی، تگ ها، لینک ها، تصاویر و هزاران المان دیگر است. هر اطلاعاتی که از وب سایت ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شود حاصل خزیدن آن موتور جستجو در سایت است.

    ربات ها تمامی لینک هایی که سایت ها به همدیگر می دهند را تشخیص می دهد. آنها چندین بار وارد سایت ها شده و اطلاعات آن ها را بررسی می کنند. در واقع این ربات ها به طور مرتب در حال خزیدن در صفحات مختلف وب هستند و محتوای جدید را شناسایی میکنند.

    ایندکس کردن

پس از مرحله کراول سایت، ایندکس کردن صفحات شروع می شود. این لیست را به عنوان یک کاتالوگ بسیار بزرگ و تمام نشدی که پر از وب سایت های سراسر جهان است، توی ذهن خود تصور کنید. ایندکس شدن وب سایت ها معمولا کمی طول می کشد. براساس تجربه ما به صورت معمول از 1 تا 10 روز زمان میبرد.

شما می توانید با استفاده از دستور زیر، آدرس هایی از وب سایتتان که قبلا ایندکس شده اند را مشاهده کنید:

site:domain.com

علاوه بر این سربرگ مقاله که تغییر کند، خزنده های گوگل دست به کار میشوند و صفحات سایت را اسکن می کنند. به یاد داشته باشید تا زمانی که صفحات سایت شما در موتور جستجو گوگل ایندکس نشده باشند، در نتایج قابل مشاهده نخواهند بود.

انتخاب نتایج و نمایش در گوگل

تمامی محتوا های آموزش سئو در این موضوع مشترک هستند که نتایج برای صاحبان سایت ها و کاربران بسیار مهم است. هنگامی که یک کاربر در گوگل ععبارتی را جستجو میکند (یک کلمه کلیدی را جستجو می کند) موتور جستجو گوگل فهرست بزرگ خود را بررسی می کند و نتایج منطبق را بیرون نمایش میدهد. این یک روال بررسی انتخاب ها از بین میلیون ها انتخاب موجود در سایت ها براساس الگوریتم های مختلف است.

شرکت هایی که موتورهای جستجو (Yahoo, Microsoft, Google) را اداره می کنند، سعی می کنند محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. با این وجود بسیاری از عوامل و فاکتورها کاملا شناخته شده هستند.

مهم ترین عوامل رتبه بندی سایت چیست؟

سئو سایت ، آموزش سئو

یکی از مهم ترین عوامل افزایش رتبه یک صفحه از سایت بک لینک های آن صفحه هستند که باید بسیار قوی و ماندگار باشند تا اثرگذاری زیادی در رتبه بندی و آمدن صفحه اول گوگل داشته باشد. و اما در زیر مهم ترین عوامل رتبه بندی سایت ذکر شده است :

  • املای درست محتوا
  • استفاده از https
  • سرعت سایت
  • امنیت سایت و نداشتن فایل های ویروسی
  • نصب ssl بر روی سایت
  • فعال بودن کش سایت
  • فعال بودن Gzip
  • بروز بودن محتوا
  • ریپورتاژ آگهی
  • استفاده از هدر مناسب 
  • لینک سازی داخلی
  • تصاویر با حجم کم و فشرده
  • استفاده از ویدیو در محتوا
  • استفاده از پادکست
  • فشرده بودن حجم کلی صفحات و فایل های css  و js
  • استفاده از CDN بر روی سایت

    منتظر ادامه آموزش باشید ….