هویت بصری شامل چیست؟

هویت بصری شامل چیست؟

هویت بصری تنها یک چیز نیست، بلکه مجموعه‌ای از اجزا است که برای ایجاد تصویری منحصر به فرد برای برند شما ترکیب شده‌اند. اگر به درستی استفاده شود، این مجموعه ابزار ارزشمند باعث می شود که نام تجاری شما بیشتر شناخته شود، شما را از رقبایتان متمایز می کند و به شما کمک می کند ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

هویت بصری چیست؟

 تعریف هویت بصری:

هویت بصری به تمام تصاویر گرافیکی و اجزای “بصری” تصویر برند شما اشاره دارد. هر چیزی که مشتریان شما می توانند ببینند و با کسب و کار شما مرتبط باشند می تواند بخشی از هویت بصری شما را تشکیل دهد.

این شامل لوگو، بسته بندی، وب سایت و حتی قالب های ایمیل شما می شود.

ده ها دارایی بصری به برندهای مدرن متصل هستند و هر کدام نقشی در هویت برند شما دارند. در حالی که لوگوی شما کمک می کند تا مشخص شود شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد و بلافاصله توجه مخاطب را به خود جلب می کند، تایپوگرافی شما عناصری از شخصیت شما را منتقل می کند.

هویت بصری معمولاً در مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند یا «راهنمای برند» نام تجاری مشخص می‌شود. اینها قوانینی هستند که برای ارائه یک تجربه بصری ثابت به مشتریان خود هر زمان که یک دارایی بازاریابی یا مفهوم برند جدید تولید می کنید استفاده می شود.

به عنوان مثال، دستورالعمل‌های هویت اپل به طراحان درباره همه چیز، از رنگ‌های امضا گرفته تا تایپوگرافی، الزامات هدر، امضای ایمیل، کالاهای تجاری و موارد دیگر می‌گوید.

قبل از شروع ساختن دستورالعمل های بصری خود، از خود بپرسید:

ارزش های برند شما چیست؟

چه چیزی برای شرکت شما مهم است و چگونه می توانید این را از طریق تصویر خود منتقل کنید؟ به عنوان مثال، اگر متعهد به ایجاد یک تجربه دوستانه هستید، ممکن است تصاویر دستی جذاب تر از عکس ها باشند.

شخصیت برند خود را چگونه تعریف می کنید؟

آیا شما بازیگوش و جوان هستید یا بالغ و پیچیده؟ شخصیت برند شما باید در تمام جنبه های تصویر کسب و کار شما، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، نفوذ کند.

مشتریان شما چه کسانی هستند؟

با هویت بصری خود می خواهید به چه نوع افرادی برسید؟ چه نوع تصاویری آنها را جذب می کند و رقابت شما چگونه توجه آنها را جلب می کند؟

با داشتن تمام این اطلاعات برای راهنمایی شما، می توانید کار بر روی عناصر زیر را شروع کنید:

1. پالت رنگ

احتمالا واضح ترین بخش سیستم هویت بصری، پالت رنگ شما چیزی است که باید در هر تصمیم گیری برند و استراتژی بازاریابی از آن استفاده کنید. رنگ در دنیای برندینگ عاطفه و احساس را نشان می دهد.

آبی اغلب با اعتماد همراه است، در حالی که قرمز شور و قدرت را برجسته می کند. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید مختص برند شما باشد.

به طور کلی، پالت رنگ شما فقط شامل تعداد انگشت شماری از رنگ‌ها می‌شود، بنابراین می‌توانید به‌طور مداوم در هر جایی که می‌روید، یک تصویر یا «زیبایی‌شناختی» ایجاد کنید. شما می‌توانید رنگ‌های خود را به همه چیز در دستورالعمل‌های برندتان اختصاص دهید، از لوگو تا طراحی وب‌سایت و حتی کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.

هویت بصری


2. تایپوگرافی

انتخاب نوع یا فونت شما برای هویت بصری شما بسیار مهم است. فونت ها نقش مهمی در ایجاد تأثیر عاطفی بر مخاطبان شما دارند. برخی از بهترین هویت های بصری با انتخاب دقیق فونت شروع می شوند. فقط کافی است نوع فراموش نشدنی کوکاکولا را برای یک مثال عالی نگاه کنید.

هنگام انتخاب تایپوگرافی خود، به یاد داشته باشید که اصول روانشناسی فونت را در نظر بگیرید. فونت‌های سریف اغلب حرفه‌ای‌تر و پیچیده‌تر دیده می‌شوند، در حالی که گزینه‌های sans-serif بازیگوش، مدرن و جوان‌پسند هستند.

فقط فونت ها را برای لوگوی خود نیز بررسی نکنید. به یاد داشته باشید که تمام فونت هایی را که در وب سایت، سرفصل ها، ایمیل ها و حتی برنامه های گوشی های هوشمند خود استفاده می کنید، در نظر بگیرید.

بیشتــــــر بدانید :
بهترین DNS های عبور از تحریم

3. گرافیک

گرافیک به میزبانی از تصاویر دیجیتالی اشاره دارد که ممکن است برای تقویت هویت شرکت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، به استراتژی بازاریابی Sendinblue با مجموعه ای از انیمیشن های بازیگوش و تصاویر دستی که برای الهام بخشیدن به مشتریان طراحی شده است، نگاه کنید.

گرافیک شامل تمام جنبه های ساده هویت برند شما است که برای جذاب تر کردن کمپین های شما از نظر بصری استفاده می شود. اینها می توانند شامل اشکال ساده، نمادها (مانند مواردی که در وب سایت خود استفاده می کنید)، تصاویر در مقیاس کامل، اینفوگرافیک ها و حتی تصاویر برای پست های وبلاگ شما باشد.

4. تصویرسازی

تصویرسازی در هویت بصری شما شبیه به گرافیک است، اما فراتر از شکل‌ها و نمادهای اولیه است تا به طور خاص به محتوای «گرفته‌شده» مانند عکس‌ها نگاه کند. به طور کلی، عکاسی برند شما باید معتبر، سازگار و منحصر به فرد برای شرکت شما باشد.

از استفاده از هر عکس “استوک” در هر کجا که می توانید خودداری کنید، بنابراین می توانید یک تصویر منحصر به فرد را حفظ کنید.

هنگام ایجاد دستورالعمل‌های بصری، دقیقاً نوع هویتی را که می‌خواهید با عکس‌ها، ویدیوها و تصاویر مشابه خود نشان دهید، برجسته کنید. حتی می توانید به مواردی مانند نور مورد نیاز و رنگ های پس زمینه نگاه کنید.

5. دارایی های فیزیکی

دارایی های فیزیکی در دستورالعمل های بصری شما به محصولات “آفلاین” اشاره دارد که تصویر یا هویت شما را منتقل می کند. دارایی های فیزیکی شما اغلب با چیزهایی مانند تابلو و طراحی در دفاتر و فروشگاه های خرده فروشی شروع می شود.

با این حال، آنها همچنین می توانند شامل مواردی مانند بروشورهای چاپی، بنرها و ابزارهای تبلیغاتی برای رویدادها و کنفرانس ها باشند.

دارایی های فیزیکی شما نیز شامل مواردی مانند چیدمان و طراحی فروشگاه شما می شود. در نظر بگیرید که چگونه فضای داخلی استارباکس از یک طراحی گرم و دنج برخوردار است. این شامل لباس هایی است که کارمندان می پوشند و حتی بسته بندی محصولات شما.

6. لوگو

یکی دیگر از بارزترین جنبه های هویت بصری شما، لوگوی شما اولین ابزار زیبایی شناختی است که مشتری شما برای شناسایی شما و شرکت شما از آن استفاده می کند. لوگوها بخش بسیار مهمی از برندسازی هستند زیرا کل شخصیت و ارزش های برند شما را در یک تصویر ساده تعریف می کنند.

یک لوگوی خوب در قلب همه کارهایی است که شما به عنوان یک برند انجام می دهید، و حتی می تواند به مواردی مانند انتخاب رنگ های برند کمک کند. بسیاری از انتخاب های گرافیکی، تایپوگرافی و رنگ های آینده شما به گونه ای طراحی می شوند که در آینده با لوگوی شما مطابقت داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما می تواند در طیف وسیعی از دارایی ها، از کارت ویزیت گرفته تا بازاریابی ایمیلی، به خوبی کار کند.

7. وب سایت و حضور آنلاین شما

یک وب سایت نقطه اوج دارایی های بصری است. رنگ ها و تصاویر برند جذاب را به نمایش می گذارد، شخصیت شما را از طریق تایپوگرافی برجسته می کند و لوگوی شما را نیز به نمایش می گذارد.

وب سایت شما یکی از مهم ترین ابزارهای برندسازی بصری است که در دنیای دیجیتال امروزی خواهید داشت و همچنین باید به عنوان نقطه جهشی برای سایر جنبه های حضور آنلاین شما عمل کند.

تصویر و هویتی که در وب سایت خود منتقل می کنید باید در هر کاری که آنلاین انجام می دهید ظاهر شود، از پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا بخش های وبلاگ نویسی مهمان، مقالات روابط عمومی، کتاب های الکترونیکی، وبینارها و حتی قالب های بازاریابی ایمیلی شما.

8. دارایی های تبلیغاتی

سیستم های هویت بصری نیز تلاش های تبلیغاتی شما را هدایت می کند. وقتی به صورت آنلاین یا آفلاین بازاریابی می کنید، هدف شما فقط این نیست که مردم را از آنچه می فروشید آگاه کنید. همچنین ایجاد حس آشنایی با برند شماست.

دارایی های تبلیغاتی شما باید یک شخصیت و تصویر ثابت ایجاد کند که به شکل گیری روابط بین شما و مشتریان شما کمک می کند.

هویت بصری شما باید هر دارایی تبلیغاتی را که برای شرکت خود طراحی می کنید هدایت کند. چه در حال ایجاد ویدیوهای تبلیغاتی باشید، چه طراحی اینفوگرافیک برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، مشتریان شما باید بتوانند فوراً ماهیت برند شما را تشخیص دهند.

بیشتــــــر بدانید :
آموزش طراحی سایت با وردپرس صفر تا صد ( رایگان )

نحوه طراحی هویت بصری

نمونه‌های هویت بصری زیادی وجود دارد که می‌توانند نشان دهند که تصویر مناسب چقدر می‌تواند مهم باشد. وقتی رنگ قرمز روشن برند کوکاکولا را می‌بینید یا با رنگ‌ها و شکل‌های سرگرم‌کننده و سرگرم‌کننده و شکل‌هایی که مک‌دونالد در آغوش گرفته‌اند، چه احساسی دارید.

هویت برند چیست

یک هویت بصری خوب باعث می شود که شرکت شما عالی به نظر برسد، اما همچنین نقش مهمی در ایجاد ارتباطات عاطفی با مخاطبان هدف شما دارد. بدون یک هویت بصری قوی، شما برای توسعه وفاداری به برند مبارزه خواهید کرد.

بنابراین، از کجا شروع می کنید؟

مرحله 1: هویت برند خود را تعریف کنید

ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید شرکت شما چه چیزی باشد. ارزش ها، چشم انداز و ماموریت برند شما باید تصمیمات بصری شما را هدایت کند.

به عنوان مثال، هارلی دیویدسون می خواهد ظاهری ناهموار، در فضای باز و قدرتمند را به شما منتقل کند. استفاده از اشکالی مانند سپر در لوگوی شرکت، همراه با رنگ های روشن و هیجان انگیز مانند نارنجی برای این منظور عالی است.

تعهد هارلی به آزادی و فردیت همچنین به خرده فروشان مختلف در سراسر جهان اجازه می دهد تا نسخه های خود را از لوگو ایجاد کنند تا با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند. این به برجسته کردن ماهیت برند کمک می کند، بدون اینکه هویت بصری بیش از حد گیج کننده باشد.

برای درک و طراحی هویت برند خود، از خود بپرسید که ارزش های اصلی شما چیست، هدف شما به عنوان یک شرکت (علاوه بر کسب درآمد) چیست و چگونه با مشتریان ارتباط برقرار می کنید.

 

مرحله 2: جنبه خلاقانه خود را در آغوش بگیرید

اگر خودتان با انتخاب طرح‌ها و پالت‌های رنگ راحت نیستید، کار با یک تیم طراحی حرفه‌ای باید به شما کمک کند تا تصویر خود را در مسیر درست قرار دهید. با این حال، برای شروع به درک عناصر اساسی طراحی کمک می کند.

در مورد مواردی مانند لوگوها و پالت های رنگی در صنعت خود تحقیق کنید و دریابید که رقبای شما برای ارتباط با مشتریان شما چه می کنند. از خود بپرسید وقتی اشکال و رنگ های خاصی را با هم می بینید چه احساسی دارید و این چه معنایی برای هویت بصری شما دارد.

برای مثال، برند کاسپر می‌دانست که مشتریان با رنگ آبی بیشتر از هر سایه دیگری احساس راحتی می‌کنند، بنابراین تمام هویت خود را حول رنگ آرامش‌بخش متمرکز کرد.

مرحله 3: فراتر از تصاویر بصری بروید

هویت بصری شما تماماً این است که شرکت شما را برای مخاطبان مورد نظرتان خوب جلوه دهید، اما چیزی کمی عمیق تر از این مفهوم نیز وجود دارد. شما نیز باید داستانی جذاب در مورد برند خود و آنچه که در یک صنعت خاص انجام می دهد بگویید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه داستان خود را شروع کنید، کمی با تیم خود تحقیق کنید. از آنها بپرسید که وقتی اشکال و رنگ های خاصی را کنار هم می بینند چه احساسی دارند. از نظر بصری وقتی کارمندان شما برند شما را تصور می کنند، سؤال کنید.

چوبانی می خواهد با محصولات خود حس طبیعت و دوستی با محیط زیست را منتقل کند، بنابراین شاهد رنگ ها و بافت های طبیعی زیادی در هویت بصری برند هستیم. این، همراه با مجموعه‌ای از فونت‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده، این شرکت را به عنوان یک برند مبتکر و آینده‌نگر برجسته می‌کند.

هویت برند،برندسازی

مرحله 4: آن را ساده نگه دارید

وقتی شروع به کشف معنای ذاتی پشت تصاویر و دارایی های بصری می کنید، به راحتی می توانید از خود دور شوید. اغلب عمق زیادی پشت هر برند پنهان است، و بسیاری از شرکت‌های “هدف” می‌خواهند آن را انتقال دهند تا خود را از رقبا متمایز کنند.

با این حال، اگر سعی کنید ایده های زیادی را به طور همزمان با هویت بصری خود به نمایش بگذارید، در نهایت مخاطبان خود را گیج کرده و گیج خواهید کرد. شما زمان محدودی برای ایجاد تأثیر ماندگار بر مخاطبان هدف خود دارید، بنابراین سعی کنید بر روی مفاهیم خاصی که می خواهید به اشتراک بگذارید تمرکز کنید.

Winc Winc Club مدرنیته را از طریق رنگ‌های روشن و عکاسی خیره‌کننده، با پیچیدگی، از طریق فونت‌های سریف و تصاویر حرفه‌ای ترکیب می‌کند. این دو مفهوم به زیبایی کنار هم قرار می گیرند زیرا هویت بصری برند بسیار ساده است.

مرحله 5: منحصر به فرد باشید، اما گیج کننده نباشید



یکی از بزرگترین مزایای یک هویت بصری خوب در برندسازی این است که به متمایز کردن برند شما کمک می کند. همانطور که مردم با شرکت شما آشنا می شوند، در مورد ویژگی های خاص آن، از ساختار قیمت گذاری منحصر به فرد محصولات شما گرفته تا تعهد شما به خدمات عالی به مشتریان، اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد.

با این حال، مهم نیست که چقدر تلاش می کنند، مردم همچنان در تلاش هستند تا از قضاوت یک کتاب بر اساس جلد آن اجتناب کنند. در یک بازار اشباع شده، مشتریان شما همچنان از هویت بصری شما به عنوان اولین قدم در تصمیم گیری برای همکاری با شرکت یا رقابت استفاده می کنند.

با هویت بصری خود، باید مطمئن شوید که از رقبا متمایز هستید، بنابراین با ده ها برند مختلف ترکیب نمی شوید. با این حال، مهم است که هنوز جنبه‌های خاصی از انتظارات مشتریان خود را ارائه دهید.

مخالفت کامل با وضعیت موجود ممکن است توجه برخی از مشتریان را به خود جلب کند، اما ممکن است برخی از خریداران را متقاعد کند که شما شرکت مورد نظر آنها نیستید. بدانید چه زمانی باید انتظارات را دنبال کنید و چه زمانی از آنها فاصله بگیرید.

بیشتــــــر بدانید :
11 گام ساده برای آموزش برند سازی موفق


مرحله 6: با چندین رسانه سازگار شوید


چندین دهه پیش، طراحی هویت بصری برند به اندازه کافی ساده بود. شما واقعاً فقط باید به چند چیز فکر کنید، مانند لوگویی که روی کیف و رسید خود قرار می دهید، و طراحی فروشگاه فیزیکی خود.

اکنون شرکت ها راه های زیادی برای تعامل با مشتریان دارند، آنها باید به دقت در مورد تصاویر خود در محیط های مختلف فکر کنند.

دل در وب‌سایت خود تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند به راحتی در محتوا با نمادهای ساده جستجو کنند، بنابراین یافتن محصولات حتی در تلفن هوشمند ساده است.

هویت بصری شاما چیست

تصاویر سایت با تصاویر داخلی فروشگاه های دل و همچنین هویت بصری منحصر به فردی که سعی می کنند در کانال های رسانه های اجتماعی منتقل کنند، مطابقت دارد. با این حال، همه چیز به دقت ساختار یافته است تا با پلتفرمی که در آن ظاهر می شود مطابقت داشته باشد.

دل ممکن است برای استفاده از سرویس «قرارها»، تکه‌ها و کلیپ‌های ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد و همچنین آن ویدیوها را به تصاویر ساده برای Pinterest تبدیل می‌کند. کار با یک طراح به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هر بخش از هویت بصری خود را مطابق با رسانه مورد نیاز خود طراحی می کنید.

یک حرفه ای همچنین می تواند در مورد اینکه چگونه انتخاب های بصری شما بر مواردی مانند کاربرپسندی و راحتی تأثیر می گذارد، مشاوره ارائه دهد. به عنوان مثال، فونت‌های سریف در چاپ خواناتر هستند، اما فونت‌های sans serif می‌توانند بر روی صفحه نمایش راحت‌تر خوانده شوند.

مرحله 7: ثبات را حفظ کنید

در نهایت، با پیشرفت شرکت شما، ممکن است تصمیم بگیرید هر از چند گاهی هویت بصری خود را ارتقا دهید یا ارتقا دهید. این می تواند بخشی ضروری از جذابیت مداوم برای مخاطبان هدف شما و رقابتی ماندن در جایگاه انتخابی شما باشد.

در حالی که هر چند وقت یکبار به روز رسانی هویت خود خوب است، باید تا جایی که می توانید ثبات خود را حفظ کنید. هنگامی که هویت برند را از منظر بصری انتخاب کردید، مطمئن شوید که هر جا که برند شما با مشتریان تعامل دارد از آن استفاده می کنید.

شما باید همان مولفه های ضروری هویت بصری خود را در هر پلتفرم و از طریق هر مکالمه مصرف کننده به نمایش بگذارید. این به ایجاد حس آشنایی کمک می کند که به مشتریان کمک می کند تا برند شما را در آینده بشناسند.
آینده ای روشن تر را با هویت بصری تجسم کنید

در نهایت، هویت بصری شما تنها یکی از اجزای کل برند شماست. با این حال، در بازار شلوغ امروزی، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای اطمینان از جلب توجه مخاطبان است.

هویت بصری ابزار قدرتمندی برای بیان داستان برند شما و اطمینان از ارتباط شما با مشتریان در سطح احساسی است.

هویت بصری خود را به درستی انتخاب کنید، و به احتمال زیاد در هر کجا که هستید با مشتری خود ارتباط برقرار می کنید و در عین حال تصویری به یاد ماندنی برای شرکت خود می سازید.

هویت بصری شما به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید، و همچنین پیام‌های مهمی را که نمی‌توانید به‌طور موثر تنها با استفاده از متن برجسته کنید، منتقل کنید.

اگر برای توسعه هویت بصری خود به کمک نیاز دارید، همین امروز با تیم آرسس وب تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *