11 گام ساده برای آموزش برند سازی موفق

آموزش برند سازی

شما باید راه هایی را بیابید که با فرآیند ساخت برند محکم از رقبا متمایز شوید. یاد بگیرید چگونه در یازده مرحله ساده یک برند ایجاد کنید!
در مورد آن اشتباه نکنید: یک نام تجاری قابل تشخیص و دوست داشتنی یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است. 59 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را از برندهای آشنا خریداری کنند.

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، ممکن است با برندهای بزرگ با مشتریانی متعهد و بودجه‌های بازاریابی نامحدود رقابت کنید. به همین دلیل است که باید راه‌هایی برای برجسته‌تر شدن پیدا کنید – با فرآیند ساخت برند خود. توصیه مورد علاقه من به هر کارآفرینی این است که یک برند بسازد، نه فقط یک تجارت.

 

آموزش برندسازی:

نگاه کن:

برندسازی خیلی بیشتر از یک لوگوی جالب یا یک تبلیغ خوب است.

شما باید بیشتر تلاش کنید!
اجازه دهید قبل از غوطه ور شدن در ساختن نام تجاری، یک تعریف سریع به شما ارائه دهم.

برند چیست؟

به عبارت ساده، برند شما با درک کلی مشتری از کسب و کار شما تعریف می شود.

بنیانگذار آمازون، جف بزوس، حتی بهتر این را می گوید: “برند شما همان چیزی است که دیگران در مورد شما می گویند، زمانی که شما در اتاق نیستید.”

برند شما شهرت شماست!

در بازار امروز، یک برند موفق باید در ارتباطات و تجربه، در بسیاری از کاربردها، سازگار باشد:

  • محیط (ویترین یا دفتر)
  • طراحی لوگو
  • چاپ وثیقه، تابلو، بسته بندی
  • وب سایت و تبلیغات آنلاین
  • انتشار محتوا
  • فروش و خدمات مشتری

حالا، ساخت برند ساده است؟ حقیقت این است: برندسازی یک شبه یا حتی در چند ماه اتفاق نمی افتد.

ساختن یک برند قطعا یک فرآیند است و نیاز به یک استراتژی دارد. با این حال، تلاش مداوم منجر به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان شما خواهد شد.
این می تواند منجر به افزایش مستمر سرنخ ها و فروش، ارجاعات دهان به دهان و حمایت از محصولات یا خدمات شما شود.

ساخت برند چیست؟

تعریف برندسازی ایجاد آگاهی در مورد کسب و کار شما با استفاده از استراتژی ها و کمپین ها با هدف ایجاد تصویری منحصر به فرد و ماندگار در بازار است.

تصویر مثبت + برجسته = موفقیت برند.

نام تجاری را می توان به سه مرحله سطح بالا تقسیم کرد:

  1. استراتژی برند
  2. هویت نام تجاری
  3. بازاریابی برند

استراتژی برند نشان می دهد که شما چگونه از نظر مشتری ایده آل خود متفاوت، قابل اعتماد، به یاد ماندنی و دوست داشتنی هستید. هدف، وعده ها و نحوه حل مشکلات شما را برای مردم بیان می کند.

این اولین قدمی است که باید هنگام ایجاد یک نام تجاری از پایه بردارید (چه تازه شروع کرده اید و چه از قبل تاسیس شده باشید).

شما بدون نقشه یا نقشه خانه نمی سازید، درست است؟

در مورد برند شما هم همینطور است.

شما می توانید استراتژی برند را به عنوان طرحی برای اینکه می خواهید دنیا کسب و کار شما را چگونه ببیند در نظر بگیرید.

یک استراتژی موثر و جامع برند باید شامل اجزای زیر به عنوان بخشی از فرآیند باشد:

  • توسعه هدف برند
  • توسعه مخاطب
  • تحقیق در مورد رقبا
  • صدا و شخصیت برند
  • پیام و داستان برند

استراتژی برند یک قطعه حیاتی و اساسی برای ساختن یک برند موفق است. این یکی از زمینه‌هایی است که بیشتر کسب‌وکارها نادیده گرفته می‌شوند، زیرا مستقیماً به سمت طراحی و بازاریابی می‌روند.

هویت برند راهی است که شما این موضوع را با تصاویر، پیام‌رسانی و تجربه به عموم منتقل می‌کنید. استراتژی برند شما بر نحوه ارائه هویت خود تأثیر می گذارد و آن را با هدف شما برای بیشترین تأثیر هماهنگ می کند.

عناصر هویت برند شما باید در همه کانال ها به طور مداوم اعمال شوند. این راهی است که کسب و کار شما قابل تشخیص می شود.

این موارد شامل برند شما می شود:

  • لوگو
  • رنگ ها و فونت ها
  • الگوها و نمادها
  • وثیقه
  • طراحی سایت
  • محتوا و پیام
  • تبلیغات
  • چاپ یا بسته بندی

بازاریابی برند راهی است که کسب‌وکارها یا سازمان‌ها با پیوند دادن ارزش‌ها و صداها به مخاطبان مناسب از طریق ارتباطات استراتژیک، محصولات یا خدمات را برجسته می‌کنند و به آنها آگاهی می‌دهند.

در سال های پیش رو، تقویت تصویر برند شما می تواند به طور موثر از طریق فعالیت های مختلف بازاریابی دیجیتال انجام شود:

تجربه کاربری (یعنی وب سایت شما)
سئو و بازاریابی محتوا
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات پولی (PPC)

این کانال ها با هم برای کسب آگاهی و رشد نام تجاری اساسی هستند. بعداً به هر یک از این عناصر به تفصیل می پردازیم!

من مسیر یک فرآیند جامع ساخت برند را در زیر ساده کردم تا به برند تجاری یا برند شخصی شما کمک کنم تا طرفداران وفادارتری به دست آورید.

آیا نمی دانید از کجا شروع کنید؟


از این مراحل به عنوان راهنمای نحوه ساخت یک برند استفاده کنید!

 

چگونه برندی بسازیم که مردم دوست دارند؟


1. هدف پشت نام تجاری خود را کشف کنید.

هر برند موفقی یک هدف قدرتمند در پشت خود دارد.

و شما هم همینطور.

این کاری است که هر روز از خواب بیدار می شوید و دوست دارید از طریق محصول یا خدمات خود برای دیگران (و جهان) انجام دهید.

چهار سوال وجود دارد که باید هنگام تعریف هدف برند از خود بپرسید:

  • چرا وجود داری؟
  • چه چیزی شما را متمایز می کند؟
  • چه مشکلی را حل می کنید؟
  • چرا مردم باید اهمیت بدهند؟

شما از این ایده‌ها برای اطلاع‌رسانی به بنیان برند خود، از طریق شعارها، پیشنهادهای ارزشی، صدا، پیام‌ها، داستان‌ها و موارد دیگر استفاده خواهید کرد.

مطالعات نشان می دهد که 50 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان می گویند که اکنون بر اساس ارزش ها و تأثیر برند یک شرکت خرید می کنند.

بنابراین عمیقاً بررسی کنید و آن قطعات حقیقت را پیدا کنید که می تواند برند شما را از دیگران متمایز کند.

سایمون سینک، کارشناس رهبری، مدلی تاثیرگذار به نام دایره طلایی ایجاد کرد (او همچنین نویسنده کتاب Start With Why است—این کتاب برای خواندن یا گوش دادن در Audible عالی است!)

مفهوم دایره طلایی می تواند به شناسایی هدف پشت هر چیزی در تجارت یا زندگی کمک کند.

 
 

3 قسمت دایره طلایی:

  • چه چیزی – محصولات یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید
  • چگونه – چیزهایی که شما را از رقبا متمایز می کند
  • چرا – دلیل اشتیاق شما و دلیل وجودتان

هدف این نیست که با هرکسی که به داشته های شما نیاز دارد تجارت کنید.هدف این است که با افرادی تجارت کنید که به آنچه شما اعتقاد دارید اعتقاد دارند.

شما نیز می توانید از حلقه طلایی به عنوان نقطه شروع برای شناسایی هدف برند منحصر به فرد خود استفاده کنید.

2. درباره برندهای رقیب در صنعت خود تحقیق کنید.

شما هرگز نباید دقیقاً همان کاری را که برندهای بزرگ در صنعت شما انجام می دهند تقلید کنید.

اما، باید از کارهایی که آنها به خوبی انجام می دهند (یا جایی که شکست می خورند) آگاه باشید.

هدف تمایز از رقبا است. مشتری را متقاعد کنید تا از شما خرید کند!

ما همیشه به این فکر می کنیم که چگونه یک نام تجاری را از آنچه که قبلاً وجود دارد متمایز کنیم. این مرحله را در فرآیند ساخت برند نادیده نگیرید.

در مورد رقبای اصلی یا برندهای معیار خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مطالعه کنید که آنها تا چه اندازه موفق به ایجاد نام تجاری شده اند.

برای اینکه یک نام تجاری موثر باشد، باید برای مصرف کنندگان آسان باشد که آن را بشناسند و به خاطر بسپارند.

ایجاد صفحه گسترده تحقیقاتی رقبای برند

تحقیق در مورد رقبا یک عنصر کلیدی در توسعه برند شماست. با ایجاد یک صفحه گسترده رقیب برند برای مقایسه شروع کنید. می‌توانید از Google Sheets، Excel یا حتی فقط از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید.

سپس به این سوالات اساسی پاسخ دهید.

  • آیا رقیب با پیام رسانی و هویت بصری در سراسر کانال ها سازگار است؟
  • کیفیت محصولات یا خدمات رقیب چگونه است؟
  • آیا رقیب نظرات مشتریان یا اشاره های اجتماعی دارد که می توانید در مورد آنها بخوانید؟
  • رقیب از چه طریقی کسب و کار خود را چه آنلاین و چه آفلاین بازاریابی می کند؟

چند رقیب را انتخاب کنید، دو تا چهار (2-4) عدد خوبی برای نمودار مقایسه شما است. ممکن است بخواهید نگاهی به سایر مشاغل محلی بیندازید، یا حتی هدف خود را در مقایسه با برندهای نامی معیار قرار دهید.

تحقیقات رقیب (یا تحقیقات بازار)، یکی از مولفه های کلیدی در کشف و تعریف جایگاه برند شما است.

3. مخاطبان هدف برند خود را تعیین کنید.

اساس ساخت برند شما این است که مخاطب هدفی را که روی آن تمرکز خواهید کرد، تعیین کنید.

شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید، درست است؟

درست.

هنگام ساخت برند، به خاطر داشته باشید که دقیقاً به چه کسی می‌خواهید برسید. شما ماموریت و پیام خود را برای برآورده کردن نیازهای دقیق آنها تنظیم خواهید کرد.

نکته کلیدی این است که مشخص شود. رفتارهای دقیق و سبک زندگی مصرف کنندگان خود را مشخص کنید.

با چند مثال مختصر توضیح می دهم.

به جای «همه مادران»، می‌توانید جایگاه خود را برای «مادران مجردی که تمام وقت از خانه کار می‌کنند» محدود کنید.
“افراد فنی” بسیار گسترده است. اما «پذیرش‌کنندگان اولیه با دانش فناوری که تیم بزرگی را مدیریت می‌کنند» می‌توانند تمرکز را محدود کنند.
اگر «بچه های دانشگاهی» را هدف قرار می دهید، قطعاً فضایی برای دقیق تر شدن وجود دارد. یک مثال می تواند این باشد: “دانشجویان کالج در حال تحصیل در خارج از کشور در اروپا در طول تابستان”.
“هرکسی که به شغل نیاز دارد” مطمئناً یک بازار هدف خاص نیست. با این حال، “بازنشستگانی که به دنبال بازگشت به نیروی کار در یک موقعیت اجرایی هستند” می توانند!

همانطور که می بینید، هدف قرار دادن یک جایگاه مستلزم تعهد به چیزی بسیار متمرکز برای شروع است.

متوجه خواهید شد که مزیت رقابتی هنگام برندسازی کسب و کارتان محدود کردن تمرکز مخاطب هدف شماست.

این می تواند به اطمینان حاصل شود که پیام برند شما به طور شفاف برای گیرنده مورد نظر ارسال می شود.

تصویری از مصرف کنندگان خود را تثبیت کنید، سپس یاد بگیرید که چگونه یک هویت برند ایجاد کنید که آنها بتوانند درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.
شخصیت خریدار برند شما

ایجاد برند به درک واقعی شخصیت خریدار متکی است. در اینجا چند مورد از مواردی که باید هنگام توصیف مشتری ایده آل خود مستند کنید آورده شده است:

  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • درآمد
  • سطح تحصیلات

برای به دست آوردن تعریفی بیشتر از شخصیت خریدار برند خود، به این جزئیات بپردازید:

  • انگیزه ها
  • اهداف
  • نقاط درد
  • ترس ها
  • خواسته ها
  • اینفلوئنسرها
  • وابستگی به برند

شناسایی مخاطبان هدف برای خدمات یا محصولات شما تمرینی است که بر تمام حوزه های فرآیند ساخت برند شما، به ویژه تلاش های بازاریابی، تأثیر می گذارد و به نفع آن است.

شما می خواهید که فرد ایده آلی محتوای شما را مصرف کند، روی تبلیغات شما کلیک کند، در لیست ایمیل شما مشترک شود و غیره.

در نتیجه، تعیین مخاطب ایده آل برای کسب و کار شما، از استراتژی های کلی ساخت برند دیجیتالی شما حمایت می کند. این قطعا اولین قدم مهم است!

4. ماموریت و چشم انداز برند را ایجاد کنید.

آیا به ماموریت برند و چشم انداز برند خود فکر کرده اید؟ در اصل، شما باید بیان واضحی از آنچه شرکت شما بیشتر به آن علاقه دارد را ایجاد کنید.

این دلیل شماست؛ دلیل اینکه شما هر روز از خواب بیدار می شوید

قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطب هدف شما به آن اعتماد داشته باشد، باید بدانید که کسب و کار شما چه ارزشی دارد.

چشم انداز برند شما یک بیانیه آینده و روزی آرزویی است که برند شما به سمت دستیابی به آن سوق می دهد.

پیش‌بینی کنید که برند شما به کجا می‌خواهد برود، آرزو دارد چه چیزی باشد و چه تاثیری بر محیطی که در آن هستید می‌گذارد – 10 سال فکر کنید.

بیانیه ماموریت یک بیانیه تعهدی در حال حاضر، روزمره است که نقشه راهی برای تحقق چشم انداز شماست. نحوه اجرای استراتژی های ساخت برند خود را به شما اطلاع می دهد.

همه چیز از لوگوی شما گرفته تا شعار، صدا، پیام و شخصیت شما باید منعکس کننده ماموریت و چشم انداز شما باشد.

می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از تمرین دایره طلایی (مرحله ۱ را ببینید) برای ایجاد چشم‌انداز و بیانیه‌های مأموریت برند واضح و تأثیرگذار استفاده کنید.

نمونه های ساختمان برند: نایک

همه ما شعار نایک را می شناسیم: فقط انجامش بده. اما آیا بیانیه ماموریت آنها را می دانید؟

ماموریت نایک این است: «اوردن الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان».

شما می توانید ماموریت نایک را در همه جا ببینید. آنها بر روی انواع ورزشکارانی تمرکز می کنند که از محصولات نایک استفاده می کنند تا بهترین خود باشند.

نایک در مورد رسالت برند خود حتی پاورقی را به این بیانیه اضافه می کند: “اگر بدنی دارید، یک ورزشکار هستید”. به این فکر کنید که مخاطبان هدف آنها با چنین سلب مسئولیت چقدر گسترده می شود!

این شرکت چنان شهرت و برندی را به دست آورده است که می تواند هدف را برای تطبیق هر “بدنی” افزایش دهد.

هنگام برندسازی کسب و کار خود، از کوچک شروع کنید و به یاد داشته باشید که ابتدا بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

با گذشت زمان، وفاداری به برند شما ممکن است به اندازه کافی رشد کند که دامنه دسترسی شما را افزایش دهد.

بیایید یک دقیقه به عقب برگردیم. قبل از ایجاد چشم انداز یا بیانیه ماموریت برند خود، به درستی بررسی کنید که آیا واقعاً به مرحله 3 که تعیین می کند مصرف کننده دقیق شما چه کسی است متعهد هستید یا خیر. این یکی از مهمترین مراحل فرآیند ساخت برند از همه آنها است.

5. ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد را مشخص کنید.

همیشه برندهایی با بودجه بیشتر و منابع بیشتر برای کنترل صنعت خود وجود خواهند داشت.

محصولات، خدمات و مزایای شما فقط به شما تعلق دارد.

راه اندازی یک نام تجاری که به یاد ماندنی است به این معنی است که شما عمیقاً جستجو می کنید تا بفهمید چه چیزی ارائه می دهید، و هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد.

بر ویژگی ها و مزایایی که برندسازی شرکت شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید.

با فرض اینکه دقیقاً می دانید مخاطب هدف شما چه کسی است (مرحله 3 را ببینید)، به آنها دلیلی برای انتخاب نام تجاری خود نسبت به برند دیگر بدهید.

توجه به این نکته مهم است که این فقط یک لیست لباسشویی از ویژگی هایی نیست که محصول یا خدمات شما به مشتری یا مشتری ارائه می دهد. به این فکر کنید که چگونه ارزشی ارائه می کنید که زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد (نتایج یا نتایج تجربه شده).

در اینجا چند نمونه هستند:

  • خدمات مشتری معتبرتر و شفاف تر
  • راه بهتری برای حمایت از بهره وری
  • کاهش هزینه ها با گزینه ای مقرون به صرفه تر
  • صرفه جویی در زمان در کارهای روزانه

مثال ساختمان برند: اپل

واضح است که اپل فقط یک شرکت کامپیوتری دیگر نیست. یکی از ویژگی های کلیدی آنها طراحی تمیز است و یک مزیت کلیدی سهولت استفاده است.

از بسته‌بندی منحصربه‌فرد گرفته تا رویدادهای اعلامی، اپل همیشه به مشتریان یادآوری می‌کند که محصولاتش را می‌توان بدون نیاز به جعبه استفاده کرد.

آیا شعار اپل در سال های 1997-2002 را به خاطر دارید؟ “متفاوت فکر کن” بود. این تصور همچنان وجود دارد، امروز.

ما تقریباً نیمی از مراحل فرآیند ساخت برند را طی کرده ایم. اگر تا اینجا پیش رفته اید، به خودتان امتیاز پنج بدهید.

6. صدای برند منحصر به فرد خود را شکل دهید.

صدای شما به ماموریت، مخاطبان و صنعت شرکت شما بستگی دارد.

نحوه ارتباط شما با مشتریان و نحوه پاسخ آنها به شما است.

صدای برند می تواند این باشد:

  • حرفه ای
  • دوستانه
  • خدمات محور
  • معتبر
  • فنی
  • تبلیغاتی
  • محاوره ای
  • آموزنده

صفت ها و امکانات بی پایانی وجود دارند که می توانند صدای برندی را در پشت پیام های شما ایجاد کنند.

در نهایت، شما می خواهید صدای برندی را انتخاب کنید که منطقی باشد و با مشتریان هدف شما طنین انداز شود. (باز هم به مرحله 3 برمی گردیم!)

خواهید دید که اگر صدای برند درست را پیدا کنید و از آن استفاده کنید، بیشترین شانس را برای ارتباط با مصرف کنندگان خواهید داشت.

این امر به ویژه هنگام انتشار مقالات وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی مهم است. حفظ صدای ثابت به شما کمک می‌کند که تصویر برند شما در چندین کانال به یک شکل شناخته شود. هنگامی که محتوای شما را مصرف می کنند، جامعه ای از دنبال کنندگان، خوانندگان یا مشترکین انتظار صدای برند و شخصیت برند خاصی را دارند (مرحله بعدی را ببینید).
نمونه های ساختمان برند: ویرجین آمریکا

ویرجین آمریکا به خاطر خدمات دوستانه و قابل اعتمادش به مشتریان معروف است و صدایش دائماً این برند را ایجاد می کند.

در توییتر، به سبک شخصیتی آنها توجه کنید – در این مورد از طنز مبتنی بر مکان استفاده کنید. آنها همچنین ارزشی را که برای مشتریان خود به ارمغان می آورند تقویت می کنند – ضمانت پریز برق در هر پرواز.

7. اجازه دهید شخصیت برند شما بدرخشد.

مشتریان به دنبال شرکت تولید کننده کوکی دیگری نیستند که همان چیزی را ارائه دهد که دیگران ارائه می دهد.

آن‌ها به دنبال تجربه‌ای هستند که متناسب با نیازهایشان باشد، که با تعامل شخصی واقعی پشتیبانی می‌شود.

آیا نمی دانید که چگونه کسب و کار خود را به روشی منحصر به فرد برند کنید؟ شخصیت خود را در تمام جنبه های فرآیند ساخت برند خود برجسته کنید.

در تمام نقاط تماس با این شخصیت برند سازگار باشید.

می تواند به همین سادگی باشد:

  • صدای مکالمه در ارتباط (با استفاده از “من” و “تو”)
  • به اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه
  • گفتن داستان در مورد تجربیات واقعی
  • محصولات/خدمات خود را به روشی عجیب توصیف کنید

8. یک داستان برند و پیام بسازید.

هنگام ساختن یک برند، به طور خلاصه به مشتریان بگویید که چه کسی هستید.

از صدای تجاری که برای برند خود انتخاب کرده اید استفاده کنید.

پیام شما باید به طور پیچیده با برند شما مرتبط باشد و به طور مداوم منتقل شود.

این بخش از فرآیند توسعه برند فراتر از لوگو و شعار شما است تا جنبه های کلیدی را تعریف کند:

تو کی هستی
آنچه شما ارائه می دهید
چرا مردم باید اهمیت بدهند

داستان برند فرصتی است برای برقراری ارتباط در سطح انسانی و ایجاد ارتباط عاطفی مستقیم با مصرف کنندگان.

این به این معنی است که زبانی که استفاده می کنید باید بلافاصله درک شود و در عین حال احساساتی را ایجاد کنید.

آن را ساده و واضح بیان کنید.

مهمتر از همه: هنگام ایجاد یک داستان برند، به آنچه محصول شما می تواند انجام دهد توجه نکنید… بلکه به این موضوع بپردازید که چرا برای مشتری شما مهم است.

مثال ساختمان برند: TOMS Shoes

TOMS Shoes پیروان اجتماعی زیادی را ایجاد کرده است و درک مثبتی از برند ایجاد کرده است.

آنها به وضوح در وب سایت خود پیام خود را تعریف می کنند: «بهبود زندگی. با هر محصولی که خریداری می کنید، TOMS به افراد نیازمند کمک می کند. یکی برای یکی.”

این داستان از طریق هر نقطه تماس مصرف کننده با برند انجام می شود.

9. یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید.

وقتی به نحوه ساخت یک برند فکر می کنید، احتمالاً ابتدا تصاویر بصری به ذهن شما خطور می کند. ما حتی در مورد اینها صحبت نکرده‌ایم تا زمانی که در فرآیند ساخت برند عمیق باشیم!

این مرحله ممکن است مرحله ای باشد که در اجرای خلاقانه به کمک نیاز دارید.

هیجان‌انگیزترین (و مسلماً مهم‌ترین قطعه) در فرآیند ساخت برند، ایجاد لوگو و شعار برند برای شرکت شما است.

این لوگو بر روی هر چیزی که به تجارت شما مربوط می شود ظاهر می شود. این به هویت، کارت تلفن و شناسایی بصری قول شما تبدیل خواهد شد.

پس مایل باشید با ایجاد چیزی استثنایی برای تقویت هویت بصری کسب و کار خود، زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنید.

برای برندسازی کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟ یک طراح حرفه ای یا آژانس برندسازی با تجربه طراحی لوگو و هویت استخدام کنید تا به برجسته کردن برند شما کمک کند.

تخصص آنها تضمین می کند که شما یک علامت منحصر به فرد و همیشگی برای کسب و کار خود دریافت کنید.

یک طراح همچنین می‌تواند دستورالعمل‌های برند را توسعه دهد تا از سازگاری برای هر کاربرد آتی لوگو و پالت رنگ یا فونت برند مرتبط اطمینان حاصل کند.

راهنمای سبک برند قوی شامل موارد زیر است:

  • اندازه و محل لوگو
  • پالت رنگ
  • تایپوگرافی و فونت
  • شمایل نگاری
  • سبک عکاسی/تصویر
  • عناصر وب

10. نام تجاری خود را در تمام جنبه های کسب و کار خود ادغام کنید.

فرآیند ساخت برند هرگز متوقف نمی شود.

برند شما باید در هر چیزی که مشتری شما می تواند ببیند، بخواند و بشنود قابل مشاهده و منعکس شود.

بگذار توضیح بدهم.

اگر مشتری وارد دفتر شما شود یا مشتری وارد فروشگاه شما شود، تصویر برند شما باید هم در محیط و هم در تعاملات شخصی به نمایش گذاشته شود.

هر چیزی ملموس – از کارت ویزیت گرفته تا تبلیغات، بسته بندی و محصول – به مهر لوگوی شما نیاز دارد.

در هر پلتفرم دیجیتالی، اطمینان حاصل کنید که برند شما در همه جا یکسان به نظر می رسد. از راهنمای سبک برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویری مانند استفاده از رنگ و لوگو، فونت، عکاسی و غیره استفاده کنید.

وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی برند شماست. وقتی وب سایت خود را طراحی می کنید: صدا، پیام و شخصیت خود را در محتوا بگنجانید.

صفحات نمایه برای شبکه های رسانه های اجتماعی باید به صورت بصری و با صدای انتخابی شما برای تعامل مارک شوند.

و ویدیو را فراموش نکنید! YouTube، Facebook Video و Facebook Live، Snapchat و Instagram Stories همگی پلتفرم هایی هستند که باید محتوایی با صدای برند و شخصیت منحصر به فرد شما داشته باشند.

برای کسانی که به دنبال صدای پادکست هستند، به موضوعی پایبند باشید که از پیام، ارزش و صدای برند شما پشتیبانی می کند.
نمونه های ساختمان برند: واربی ​​پارکر

واربی ​​پارکر به سرعت توانسته است برندی منحصر به فرد و در کلاس خود را توسعه دهد. تجربه آزمایشی محصول نوآورانه آنها در خانه، محیط خرده‌فروشی و تلاش‌های بازاریابی محتوای دیجیتال کاملاً متناسب با سبک زندگی مخاطبان هدف است.

11. به ساختمان برند خود وفادار بمانید.

اگر تصمیم نگیرید برند خود را به چیزی که بر اساس پاسخ اندازه گیری شده مصرف کننده موثرتر است تغییر دهید، ثبات کلیدی است.

هر زمان که نیاز به تصمیم گیری در مورد هویت یا بازاریابی دارید، به استراتژی برند خود مراجعه کنید.

هنگامی که صدای برند را ایجاد کردید، از آن برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید. (به بالا، مرحله 6 در فرآیند ساخت برند مراجعه کنید.)

تمام دستورالعمل‌های برندی را که ایجاد می‌کنید و به صورت داخلی توزیع می‌کنید، مستند کنید.

ارزش ساخت برند، اگر سازگار نباشد، چیست؟ مدام برند خود را تغییر ندهید. این ناهماهنگی مشتریان شما را گیج می کند و ساخت برند بلندمدت را دشوارتر می کند.
مثال ساختمان برند: استارباکس

استارباکس پیشروترین خرده فروش قهوه تخصصی در جهان است و برند آنها همیشه قول داده است که مردم را دور هم جمع کند.

ماموریت استارباکس؟

“برای الهام بخشیدن و پرورش روح انسان – یک نفر، یک فنجان و یک محله در یک زمان.”

به همین دلیل است که در هر فروشگاهی، Wi-Fi رایگان، میزهای بزرگ، و موسیقی آرامش‌بخش برای آسان کردن چت با دیگران پیدا خواهید کرد. آنها همیشه نام شما را روی قهوه شما می نویسند تا یک تماس شخصی اضافی داشته باشند.

حتی با وجود تغییر لوگو در سال 2011 (حذف نام شرکت!)، درک برند استارباکس همچنان قوی است. وقتی آن لوگوی ساده شده پری دریایی سبز را می بینید، چه احساسی دارید؟ من تضمین می کنم که چیزی است.

امتیاز: بزرگترین مدافع برند خود باشید.

هنگامی که برندی را می سازید که برای کسب و کار کوچک شما مناسب باشد، شما (و کارمندانتان) بهترین حامیان برای بازاریابی برند خود هستید.

هیچ کس بهتر از شما برند شما را نمی شناسد، بنابراین این به شما بستگی دارد که این موضوع را گسترش دهید.

هنگام استخدام کارمندان، اطمینان حاصل کنید که آنها فرهنگی متناسب با ماموریت، چشم انداز و ارزش های برند شما هستند.

کارمندان را تشویق کنید تا یک نام تجاری شخصی ایجاد کنند که با فرآیند ساخت برند شرکت شما همسو باشد و دسترسی را بیشتر تقویت کند.

به مشتریان وفادار خود صدایی بدهید. آنها را تشویق کنید تا نظرات خود را ارسال کنند یا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

ایجاد آگاهی از برند در سال 2022

اکنون که مراحل ایجاد موفقیت‌آمیز یک برند را می‌دانید، می‌خواهم به سرعت اجزای مورد نیاز برای ایجاد یک پایه دیجیتالی خوب را بررسی کنم.

اینها حوزه‌های کلیدی هستند که آژانس برند من زمانی که برای کسب‌وکارهایی مانند شما برند می‌سازیم، آنها را اجرا می‌کند. بیایید راه های ایجاد آگاهی از برند را از طریق بازاریابی، تعامل و ایجاد جامعه مرور کنیم.
تجربه کاربری وب سایت

وب سایت شما مهمترین ابزار بازاریابی است که برای رشد کسب و کار و ایجاد برند دارید.

این مکانی است که مصرف کنندگان شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما از آن بازدید خواهند کرد و زمانی که آماده شدند اقدام کنند. نه تنها تجربه کاربری برای تبدیل باید استثنایی باشد، بلکه پیام شما باید داستان برند شما را بازگو کند.

مهم است که در اولین راه‌اندازی وب‌سایت خود، از ثبت نام دامنه گرفته تا میزبانی وب، تا سیستم مدیریت محتوای مناسب، همه قطعات مناسب را در محل خود داشته باشید (ما وردپرس را توصیه می‌کنیم).

بیش از همه:

وب سایت شما باید سریع بارگذاری شود و سازگار با موبایل باشد (یک طراحی وب واکنش گرا).

اکثر فعالیت های بازاریابی برند شما، ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند. جدا از یک رابط حرفه ای و زیبا طراحی شده، محتوای شما باید قانع کننده باشد.

این ما را به عنصر بعدی استراتژی برند دیجیتال عالی می رساند: سئو و بازاریابی محتوا.
سئو و بازاریابی محتوا

یکی از موثرترین راه های بلند مدت برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد ترافیک ارگانیک مرتبط به وب سایت شما، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و محتوای مناسب است.

راه های زیادی برای رسیدن به موقعیت در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد. هدف توسعه یک استراتژی جامع با توجه به عوامل اصلی رتبه بندی موتورهای جستجو، و همچنین ایجاد محتوای بسیار با ارزش که هدف کاربر را برآورده می کند، داشته باشید.

معامله اینجاست:

یک استراتژی بازاریابی محتوای تعریف شده به شما کمک می کند تا بهتر با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و از آنها در طول سفر مشتری خود حمایت کنید – اعتماد به برند ایجاد کنید تا در نهایت منجر به تبدیل شود.

مهمتر از همه، پایه و اساس تلاش های سئو و انتشار محتوا همیشه وبلاگ وب سایت شما خواهد بود.

هنگام ساختن یک وبلاگ برای برند خود، باید در نظر بگیرید:

  • کدام محتوا با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود؟
  • چگونه محتوا در نتایج جستجوی ارگانیک یافت می شود؟
  • فرکانس و زمان بندی بهینه انتشار چه زمانی است؟
  • چه برنامه ای برای تبلیغ محتوا وجود دارد؟

با این حال فقط در یک وبلاگ توقف نکنید! محتوای برند همچنین می‌تواند به‌عنوان اینفوگرافیک، ویدیو، پادکست، مطالعات موردی، کاغذهای سفید، آهن‌ربای سرب و موارد دیگر وجود داشته باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مصرف کنندگان باهوش اغلب از شبکه های اجتماعی برای تصمیم گیری برای خرید از یک برند استفاده می کنند – بیش از 74٪ از آنها!

چگونه برند شما می تواند به بهترین وجه از طریق رسانه های اجتماعی با مشتریان و مشتریان آموزش، ارتباط و تعامل برقرار کند؟

بهترین شیوه های بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل فعالیت های زیر است:

  • مدیریت محتوای مرتبط
  • انتشار محتوای اصلی
  • مشارکت و جامعه سازی
  • تبلیغات پولی

یک استراتژی رسانه اجتماعی به خوبی تعریف شده به تعیین اینکه چه چیزی برای ارتباط بهتر با جامعه خود باید به دست آورید کمک می کند.

هر برند باید به طور مداوم در تمام شبکه های رسانه های اجتماعی از طریق ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت بالا نشان داده شود. با استفاده از رسانه های اجتماعی، هدف شما برای مصرف کنندگان ابتدا جلب اعتماد است. سپس وفادار شوید. و سپس، از محصولات و خدمات برند خود دفاع کنید.

بازاریابی ایمیلی

آیا می دانستید بالاترین نرخ کلیک شما از طریق ایمیل هایی است که به لیست خود ارسال می کنید؟ قدرت فهرست سازی را در مراحل اولیه ساخت برند خود دست کم نگیرید.

لیست ایمیل مارکتینگ خود را به عنوان نزدیکترین انجمن خود در نظر بگیرید و با مشترکین خود به این شکل رفتار کنید.

شما می‌توانید از طریق فرم‌های مختلف انتخاب در وب‌سایت خود، فهرستی از مشترکین برند ایجاد کنید، مانند:

  • پنجره های باز شو
  • نوارهای کناری
  • تشک های اسکرول
  • اسلایدها
  • فرم های صفحه فرود

محتوای مناسب، در زمان مناسب، برای شخص مناسب برای هدایت ترافیک به وب سایت شما و افزایش تبدیل از طریق ایمیل بسیار مهم است. علاوه بر این، همه پیام‌های ایمیل نیازی به فروش ندارند، زیرا مصرف‌کنندگان در نقاط مختلف سفر خریدار هستند.

هنگام هدف قرار دادن مخاطبان خاص در قیف بازاریابی خود، از انواع کمپین های ایمیل زیر استفاده کنید.

  • تبلیغاتی (استاندارد/فصلی)
  • غیر تبلیغاتی (وبلاگ)
  • خبرنامه
  • سریال خوش آمدید
  • کمپین قطره ای
  • رها کردن سبد خرید (تجارت الکترونیک)

تبلیغات پولی

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی پولی موفق برای برند شما با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است. عناصر متعددی وجود دارد که به اثربخشی کلی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شما کمک می کند.

یک کمپین تبلیغاتی پولی قوی در پلتفرم هایی مانند Google Ads یا Facebook به شدت به موارد زیر وابسته است:

  • اهداف تبلیغات پولی هوشمند
  • یک مخاطب هدف کاملاً تعریف شده
  • ساختار سازمانی / کمپین شفاف
  • ردیابی دقیق عملکرد
  • کپی و طراحی خلاقانه جذاب
  • تست تقسیم برای بهینه سازی
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب

همیشه به یاد داشته باشید:

تبلیغات پولی به تنهایی می تواند بودجه شما را کاهش دهد… پس از توقف تبلیغات، سرنخ ها و فروش نیز ممکن است.

جذابیت تبلیغات پولی این است که می تواند نتایج کوتاه مدت سریعی به همراه داشته باشد. مطمئناً مؤثر است، با این حال، شما می‌خواهید PPC را در ارتباط با تمام کانال‌های بازاریابی ورودی بالا برای بازگشت سرمایه بلندمدت انجام دهید.
تجزیه و تحلیل و گزارش

در حال انجام، می خواهید پیشرفت را در زمینه های کلیدی ماه به ماه و سال به سال نظارت کنید. از این داده‌ها، می‌توان برای ایجاد برند و فعالیت‌های بازاریابی، تغییراتی ایجاد کرد تا از تاکتیک‌هایی استفاده کرد که بیشترین فرصت را نشان می‌دهند.

گزارش تجزیه و تحلیل باید همیشه از اهداف استراتژیک و شاخص های کلیدی کسب و کار شما پشتیبانی کند.

همیشه جای تعجب است که 75 درصد از سایت های تجاری کوچک از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی عملکرد استفاده نمی کنند!

اولین قدم شما این است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما Google Analytics را نصب کرده است. این ابزار رایگان است و اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتارهای کاربر در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به شما امکان می دهد اهدافی را برای ردیابی تبدیل تعیین کنید.

اکنون شما یک نمای کلی از تاکتیک های ایجاد آگاهی از برند از طریق بازاریابی، تعامل و ایجاد جامعه دارید.

کنار هم قرار دادن همه این مؤلفه‌ها با یک استراتژی و اجرای منسجم، امتیازی را که هر کسب‌وکار جدید یا موجود برای ایجاد برند موفق در عصر دیجیتال به آن نیاز دارد، بسته می‌کند.

ابزاری برای ایجاد یک برند تجاری

نام تجاری می تواند یک مفهوم مبهم باشد. به نظر احساسی می رسد، و حول ادراک، هدف و وعده ها می چرخد.

آیا حتی می توان آن را پیگیری کرد؟ آیا بازگشت سرمایه وجود دارد؟

در دراز مدت، هک بله! زیرا یک برند قوی به طور خودکار عامل شناخت، پسند و اعتماد شما را افزایش می دهد. به نوبه خود، منجر به فروش آسان تر، وفاداری مصرف کننده و حمایت از برند می شود.

من به آنچه گری واینرچاک در مورد آن می گوید اعتقاد دارم:

“چیز خنده دار در مورد برند. اگر واقعاً یک برند بسازید، در هر روز هفته از فروشندگانی بیشتر می فروشید.»

اکنون:

اگر کسب و کاری دارید، در حال حاضر یک برند دارید.

اما ساختن یک برند تجاری فوق العاده نیازمند سازماندهی، برنامه ریزی و فرآیند است.

شما فرآیند اساسی ساخت برند را در اینجا یاد گرفته اید. مورد بعدی ابزارها، منابع و خدماتی هستند که می توانند رشد کسب و کار شما را به عنوان یک برند ارتقا دهند.

این فهرست به هیچ وجه جامع نیست، اما به شما کمک می کند تا همه چیز را به سطح بعدی توسعه برند ببرید.

اینها برخی از همان ابزارهایی هستند که ما برای کار مشتری و آژانس برندسازی خودمان استفاده می کنیم. در واقع ما از همه آنها استفاده می کنیم!

نرم افزار های حسابداری برای برند سازی بهتر


از نرم افزار های حسابداری برای کسب و کار خود استفاده کنید تا کاغذبازی را کاهش دهید و سریعتر پرداخت کنید. استفاده از آن بسیار ساده است – شما می توانید فاکتورها را تولید کنید، هزینه ها را سازماندهی کنید و زمان را پیگیری کنید. آنها یک آزمایش رایگان و مدل های قیمت مقرون به صرفه را ارائه می دهند. سازماندهی و ثبت امور مالی در حال حاضر بسیار مهم است. زمان خوبی برای ارتقاء سطح حسابداری است.

ایمیل، تقویم، اسناد – Google Workspace


برای شناسایی بیشتر هنگام ورود به صندوق ورودی افراد، به یک آدرس ایمیل با مارک مناسب نیاز دارید. دیگر خبری از Yahoo، Hotmail، یا [email protected] نیست! Google مجموعه کاملی از محصولات نرم افزاری به نام Google Workspace را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. این به شما امکان می دهد یک آدرس ایمیل جیمیل سفارشی با نام دامنه خود ایجاد کنید (برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت دامنه به زیر مراجعه کنید). علاوه بر این، ویژگی‌های Google Calendar و مجموعه‌ای از فضای ذخیره‌سازی را در Google Drive با دسترسی به اسناد، برگه‌ها، ارائه‌ها و فرم‌ها دریافت می‌کنید. ارزشش را دارد، برنامه ها را بررسی کنید!

لوازم و تجهیزات اداری

می توانید آنها را از بازار خرید کنید و برای کسب و کارتان استفاده کنید.

ابزار طراحی رایگان – Canva

هزاران قالب طراحی، میلیون ها عکس. چه مهارت های طراحی داشته باشید یا نه، Canva انتخاب ما برای ایجاد دارایی و مدیریت گرافیک برند است. این ابزار به ویژه برای ایجاد گرافیک های رسانه های اجتماعی با مارک ثابت عالی است. نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه Canva Pro را امتحان کنید، که دارای ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به نسخه اصلی (مانند تغییر اندازه تصویر با یک کلیک، حذف پس زمینه و کیت های مارک) است!

نتیجه گیری: در مسیر برندسازی کسب و کار شما

برندسازی می تواند یکی از مهم ترین کارهایی باشد که می توانید برای کسب و کار جدید یا موجود خود انجام دهید.

بیشتــــــر بدانید :
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان + روش جایگزین

یک فرآیند ساخت برند مستحکم می تواند کسب و کار شما را از یک بازیکن کوچک به یک رقیب موفق تبدیل کند.

شما متوجه خواهید شد که مشتریان شما سطح اعتماد عمیق تری را برای برند شما ایجاد می کنند و احتمال بیشتری برای خرید آنچه می فروشید خواهند داشت.

بنابراین، شما باید یک پیام و هویت بصری ثابت ایجاد کنید تا ماموریت خود را تقویت کنید.

نام تجاری خود را در هر جنبه ای از تجربه مشتری ادغام کنید: از ویترین فروشگاه تا وب سایت و تعاملات شخصی شما!

مهمتر از همه، همیشه ابتدا استراتژی برند خود را توسعه دهید.

فکر می کنید در مورد نحوه ساخت یک برند به خوبی آگاه هستید؟ بیایید مراحل ساخت برند را دوباره مرور کنیم:
چگونه یک برند بسازیم

هدف پشت نام تجاری خود را کشف کنید.
درباره برندهای رقیب در صنعت خود تحقیق کنید.
مخاطبان هدف برند خود را مشخص کنید.
بیانیه ماموریت برند را تنظیم کنید.
ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد را مشخص کنید.
صدای برند خود را شکل دهید.
بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد.
داستان برند و پیام بسازید.
یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید.
نام تجاری خود را در تمام جنبه های کسب و کار خود ادغام کنید.
به ساختمان برند خود وفادار بمانید.

امتیاز: بزرگترین مدافع برند خود باشید.

مرکز خلاقیت آرسس وب یک آژانس برندینگ متخصص در طراحی انواع لوگو ، طراحی وب سایت ، سئو وبهینه سازی است. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا با طراحی لوگو مناسب شما نسبت به رقبا برتری داشته باشید این ترکیبی عالی از ساختن یک برند بلند مدت با هدف است تا بتوانید سود ببرید.

بیشتــــــر بدانید :
هویت بصری شامل چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *